webForumDet fria alternativet

Hata cache!!!

10 svar · 393 visningar · startad av NETwork

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Den här förbannade cachen... man sparar över en bild. Den gamla bilden visas. Man tömmer cachen. Den gamla bilden visas. Man tar bort cookies, alla cachade filer igen. Den gamla bilden visas. Slår på skärmen och ställer ned cachen till 0 mb i IE. Den gamla bilden visas ändå. Sparar om filen, byter sökväg, sparar om webbsidan. Den gamla bilden visas. Det är ju FAN! Inte förrän jag startade om datorj*veln så visade den rätt bild.

Någon som känner igen sig!? Detta problemet verkar vara lite slumpartat, ibland fungerar det bra men så helt plötsligt så fungerar det mindre bra.

Jag har senaste versionen av ALLT så jag tycker att de borde ha fixat detta vid det här laget. Eller är det en superavancerad feature som jag inte har förstått mig på? Vad är det som händer egentligen? VARFÖR blir det så här när det inte finns någon cache!?!??!

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du glömde skriva: "Man håller nere Ctrl och trycker på F5" och så ser man nya bilder. ;)

erkaMedlem sedan dec. 19996 522 inlägg

nice det där visste jag inte ;)

pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg

e det inte shift och F5 man ska hålla ner? Det funkar iaf...

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Ahh... LYCKLIG!! :D Vilket dock inte gör det mindre idiotiskt att IE hämtar cachade bilder när cachen är avstängd...

CoperMedlem sedan mars 2002554 inlägg

...

LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 312 inlägg

Är det ingen som löst detta på ett bra sätt. Jag har testat ASP-taggarna men det har med servern att göra och inte klienten. Så det verkar totalt omöjligt att få en annan bild med samma namn visas när man gjort en uppdatering. Nån som löst detta omöjliga problem utan att trycka på F5... :)

pettssonMedlem sedan jan. 20021 122 inlägg

töm mapparna cache, temporary internet files, cookies. Både i windows mappen, och om du använder nt/2000/xp dessa mappar i documents and settings\användarnamn. Det brukar fungera. Om inte, kasta datorn på närmaste oskyldiga person\djur\kylskåp... ;)

LukaspojkenMedlem sedan maj 20011 312 inlägg

Men det är lite svårt att tömma en klientsdator om den finns på andra sidan klotet. Jag antar att svaret är att man inte kan manipulera klientens cache på något sätt.

nkrantzMedlem sedan apr. 2002830 inlägg

om du ändå har tillgång till ASP på servern så borde du kunna lösa det genom att efter bildnamnet lägga till en timestamp... brukar funka...

NickemannenMedlem sedan aug. 20003 575 inlägg

finns det inte någon meta-tag som berättar hur lång cachen skall vara?

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)