Jag vet att man kan via java "förladda" bilder till tex dynamiska knappar och sånt tjafs, men kan man "oladda" dem utan att behöva ladda om hela sida?
Unloada bilder...
6 svar · 301 visningar · startad av tostewe
oladda :q
Vad betyder det?
Vad är det som ska hända med bilderna när dom "oladdar"?
välkommen till wF tostewe!
Hmmm, jag läste ditt inlägg 15-20 ggr och jag trodde jag fattade, men så läste jag det en gång till så gick jag vilse igen... vad menar du?
Ursprungligen av Sico **välkommen till wF tostewe!
Hmmm, jag läste ditt inlägg 15-20 ggr och jag trodde jag fattade, men så läste jag det en gång till så gick jag vilse igen... vad menar du?**
Hehe... :e Jag hajjade nog inte riktigt själv vad jag skrev vid närmare eftertanke...
Vad jag vill göra är att tömma minnet på kilentsidan, på de bilder som jag tidigare i ett script laddat in så att dom ligge i minnet på klienten, finns det någe sätt att tömma minnet på dessa bilder ??
:i ljus huvudet
Med asp kan man "väl" sätta så att sidan läses från servern och inte från cachen(?), men om det gäller bilder fullt ut vet jag ej.
<%
Response.AddHeader "Pragma", "no-cache"
Response.AddHeader "cache-control", "no-store"
%>
Annars kanske du ska se till att använda dig av olika namn på bilderna om det är möjligt!?!
Sen helt OT:
var inne en sväng på din sida, tex länkningen till dina serier är fel,
http://192.168.1.2/Stewe/Comics/strip/Image13.jpg fungerar inte på många ställen förutom hemma hos dig :)
Jag misstänker att problemet är att du visar en bild, och sedan använder samma bildnamn igen på en ny bild, efter en uppdatering av sidan?
Jag har haft det problemet också, men fick helt enkelt se till att ha helt unika bildnamn.
Sök i ASP forumet, där är min tråd.
/T
Att sätta cache-control till no-cache funkar tyvärr bara på själva html-filen och inte på infogade objekt som bilder.
Möjligen kan man kanske skicka bilden binärt via asp/php och då styra cachen i headern. Typ som många annonssystem funkar.
Annars är det unika filnamn som gäller.