nepp, inte med endast HTML...
En iframe är nog vad som behövs...
Är det möjligt att få en rullist i en tabellcell, och i så fall hur?
HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS
10 svar · 538 visningar · startad av jonma
Är det möjligt att få en rullist i en tabellcell, och i så fall hur?
nepp, inte med endast HTML...
En iframe är nog vad som behövs...
ok, tack!
eller med DHTML :)
Det räcker med lite CSS
<table border="1">
<tr><td><div style="width:80px;height:50px;overflow:scroll;">foo foo foo foo foo foo foo foo foo foo</div></td></tr>
</table>
Ursprungligen av Jojoxx Det räcker med lite CSS
<table border="1"> <tr><td><div style="width:80px;height:50px;overflow:scroll;">foo foo foo foo foo foo foo foo foo foo</div></td></tr> </table>
Yeeaa! Det hade jag ingen aning om, vilka bläddrare klarar av det? 4 och uppåt?
kan man fibbla bort det horisontella utrymmet för scroll som uppstår?
5 tror jag. Tror inte IE 4 klarar det (har ingen version installerad att prova med).
Mozilla är smart nog att bara sätta scroll på de ledder som det behövs för. Men här är ett IE specifikt exempel;
<table border="1">
<tr><td><div style="width:80px;height:50px;overflow-y:scroll;overflow-x:hidden;">foo foo foo foo foo foo foo foo foo foo</div></td></tr>
</table>
Observera dock att skulle det behöva scroll i x-led kommer den överskjutande layouten att "klippas" bort.
I NN6,2 funkar inte overflow-y och overflow-x utan endast overflow.
Som sagt, exemplet är IE specifikt.
Toppen, tack!
Ursprungligen av Jojoxx
5 tror jag. Tror inte IE 4 klarar det (har ingen version installerad att prova med).
Mozilla är smart nog att bara sätta scroll på de ledder som det behövs för. Men här är ett IE specifikt exempel;
<table border="1"> <tr><td><div style="width:80px;height:50px;overflow-y:scroll;overflow-x:hidden;">foo foo foo foo foo foo foo foo foo foo</div></td></tr> </table>Observera dock att skulle det behöva scroll i x-led kommer den överskjutande layouten att "klippas" bort.