Jag har en tabell som jag har inuti en cell, cellen så har valign="top" i sig men jag vill att den här tabellen som kommer sist så ska komma mot botten, hela tiden, går det?
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%" height="50">
<tr>
<td valign="bottom">
<hr noshade size="1">
<font color="<% =strForumFontColor %>" face="<% =strDefaultFontFace %>" size="<% =strFooterFontSize %>"><small>
Registered: <%=ChkDate(rsTopic("M_DATE"))%> | Posts: <%=rsTopic("M_POSTS")%>
</small></font>
</td>
</tr>
</table>
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Antingen får du sätta valign="bottom" i den yttre cellen eller får du sätta height="100%" i den här tabellen.
Men varför behöver du ha en inre tabell överhuvudtaget? Varför inte koden direkt i cellen?
Ursprungligen av Matte
Antingen får du sätta valign="bottom" i den yttre cellen eller får du sätta height="100%" i den här tabellen.
Funkar inte, vet ej varför.
Men varför behöver du ha en inre tabell överhuvudtaget? Varför inte koden direkt i cellen?
Därför att då blir ju den koden så att den också läggs högst upp, den yttre cellen har ju valign="top", jag vill att dendär koden ska komma längst ner.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Om du menar att du har något annat i cellen, före tabellen, som ska komma högst upp i cellen, så går det inte. Man kan inte positionera på två sätt samtidigt i en cell. :)
Tja, nu har jag gjort om designen lite, jag har en yttre tabell och en inre tabel med två celler under varandra, problemet är att fastän jag sätter height="100%" i den inre tabellen så blir inte den inre tabellen lika hög som den yttre tabellen.
Se:

MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Det här kanske kan hjälpa dig till en lösning. Principskiss:
<table height="300" border="1">
<tr>
<td valign="top">Kolumn 1</td>
<td rowspan="2" valign="top">Kolumn 2</td>
</tr>
<tr>
<td valign="bottom">Längst ned</td>
</tr>
</table>
Ursprungligen av Matte Det här kanske kan hjälpa dig till en lösning. Principskiss:
<tr>
<td valign="top">Kolumn 1</td>
<td rowspan="2" valign="top">Kolumn 2</td>
</tr>
<tr>
</tr>
</table>
Uhm, fattar inte vad du menar...
Detta är den inre tabellen va?
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Nej det är den yttre tabellen (som princip). Vi kanske ska vända lite på den. Lägg in koden på en tom sida, och ta en titt så kanske du förstår vad jag menar. (Ingen inre tabell)
<tr>
<td rowspan="2" valign="top">Kolumn 1</td>
<td valign="top">Kolumn 2</td>
</tr>
<tr>
</tr>
</table>
Äh glöm det, lade in en s.k. minimum höjd, så tabellen blir inte för liten, som tur var så passar minimi höjden bra in med layouten.