jakeMedlem sedan sep. 2001437 inlägg borde inte följande innehåll i css göra att innehållet på sidan
(en tabell) centreras på sidan...
body { font-family: verdana,arial,helvetica; font-size: 11 px; background-color: #CDD6E4; align: center; scrollbar-base-color: lightblue; scrollbar-track-color: blue; }
har jag misstolkat align elementet?
hypatiaMedlem sedan feb. 20011 325 inlägg Jag känner mig osäker, men det finns väl inte något som heter "align" i CSS?
Jag trodde att man bara kunde positionera texten med hjälp av CSS och inte en hel tabell.
text-align finns och om jag inte är ute och cyklar så funkar det för att positonera element i de webbläsre jag provat. :)
hypatiaMedlem sedan feb. 20011 325 inlägg Funkar det? Coolt, det måste jag testa genast. :)
red: det funkade kanonbra ju! :)
jakeMedlem sedan sep. 2001437 inlägg ja ha ja tack!
vad krångligt det ska vara när element finns i ett kod-språk men inte ett annat...
red: hm funkade visst inte i NN6 och opera... men i ie iaf...
MatteMedlem sedan aug. 20002 970 inlägg Jag har för mig att jag har haft lite problem med text-align i Mozilla. Lösningen har varit att, förutom text-align i body, lägga till:
<table style="width:300px; margin:auto">
Brasklapp: Det är bara som jag har för mig. Är inte säker.
frankofMedlem sedan jan. 20014 275 inlägg borde man inte ange vilken riktning det skall vara "auto"?
Jag använde margin-left: auto; margin-right:auto; och det fungerade åtminstonde i IE6 med strict.dtd
MatteMedlem sedan aug. 20002 970 inlägg Borde gå lika bra: margin:0px auto;
gallicoMedlem sedan maj 20028 inlägg jakeMedlem sedan sep. 2001437 inlägg tack för dom tipsen!
nu är det bara opera som inte vill vara med och leka men det gör inte så mycket...