SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg 1. Height i TD, TR och TABLE-taggar klagar den på.. hur ska man göra?
2. Marginaler i BODY-taggen klagar den på..
3. ALT="" i img-taggen.. varför måste man ha med den? tycker jag verkar löjligt.. men men... standard ska va standard... arbete att skriva i onödan ju såvida det inte är länkar :l
4. <td width="30" valign="top" background="bgleft.gif"></td>
Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML version)
måste det va nåt innehåll ì td-taggen eller varför klagar den? jag använder ju background i andra td-taggar fast där har jag lite innehåll mellan td-taggarna...
1. Height ingår inte i standarden, men funkar exvis i Netscape
2. Tillägg av IE & NS
3. Om du vill slippa klag - skriv in ett mellanslag i alt-taggen
4 Background är inte korrekt enligt standard, dessutom måste du du ha ngt i <TD>-taggen för att det ska funka i exvis äldre NS
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg ok.. som jag trodde altså.. surt.. då kan man glömma w3c standarden på min sida.. behöver marginalerna + height :l
njae, du kan ju leka med css exvis
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg mjo men det följer ju ändå inte standarden
Jo, det är ju det gör [oftast] - läs mer på http://www.w3schools.com/css/
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg ok, shysst... jag har inte grejat så mkt med w3c innan men nu blir det grejer
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg då va det fixat.. men jobbigt att behöva lägga alla background="" i css tycker jag.. men det är väll bara att vänja sig
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Varför är det jobbigt? Du behöver inte definiera allt i <style>-blocket, du kan definiera det lokalt i elementet som du skall sätta background på med style="background-image:url('file.png');"
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg mjo det va det som va jobbigt :)
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Kul att se någon som åtminstonde forsöker ;)
Ang:
Error: there is no attribute "BACKGROUND" for this element (in this HTML version)
Har du testat en annan html version ;)
Råkade ut för något liknande(minns inte exact vad), en attribut som jag visste ingick i htm4.01, och kunde inte fatta vad felet var!
Visade sig att jag hade anget html 4 i dtdn :r
Ang. Jobbigt med bakgrund:
I regel anger du bakgrund bara en gång, och länkar in ditt styleshet i alla dokument bara, så totalsumman av "knackandet" blir i regel mindre med css.
SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg här försöker man inte.. här gör man ;)
det var bara vissa regler jag inte visste om denna standard :(
när man är självlärd så missar man ibland n del regler å sånt vilket kan göra kodningen delvis svår, vid asp iaf...
erreMedlem sedan maj 20001 215 inlägg
3. ALT="" i img-taggen.. varför måste man ha med den? tycker jag verkar löjligt.. men men... standard ska va standard... arbete att skriva i onödan ju såvida det inte är länkar
Säg det till blinda människor som sitter vid en textläsare. :l
ElricMedlem sedan jan. 200246 inlägg
Ursprungligen av SugarDaddy 4 Background är inte korrekt enligt standard, dessutom måste du du ha ngt i <TD>-taggen för att det ska funka i exvis äldre NS
När jag använder tomma tabeller för att lägga in bakgrunder, mellanrum mm så brukar jag lägga in en , då ser det bra ut i dom vanligaste webbläsarna.