1. Kan jag ha hur många sökord som helst utan att sökmotorn bryr sig? Hur många tar den med?
2. Jag är lite osäker på om denna meta:n är korrekt:
<META NAME="keywords" CONTENT="trexter,trexter.com,gratis,kodning,cold fusion, webmaster,all4webmasters">
<!-- (Tog inte med alla sökorden) -->
<META NAME="description" CONTENT="Här finns allt för dig och din hemsida. Programmering, design och en HTML-skola. Du kommer inte bli besviken. Det lovar jag.">
<META NAME="author" CONTENT="Martin Franzén">
3. Vilka sökmotorer använda mest av svenskar nu för tiden (förutom google och av)?
4. Finns det någon bra hemsida där man kan submitta sin site till flera olika sökmotorer.
5. Finns det några andra bra knep om hur man hamnar högre upp på sökresultaten?
6. Kan ni någon guide/site på internet där dem går igenom sådant här lite mer "på djupet" (vet att det ska finnas många bra sådana)?
1. Det är olika, men jag tror alla sökmotorer har nån övre gräns på ett visst antal bytes, inte ord. Skriv de viktigaste först så borde det gå, men fyll inte i för mycket sökord eftersom det mest är irriterande när man får upp sidor som egentligen har med det man söker att göra. Det vinner du inget på.. ;)
2. Jodå. Den är rätt. Man kan ju ha mellanrum mellan sökorden, men jag tror det kvittar.
3. Jag skulle tro att folk använder sig av Yahoo's sökmotor (som i sin tur baseras på Google..)
Dessutom tror jag att allt fler och fler väljer att använda Eniros sökmotor (som också baseras på Google... ;))
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849