Efter att ha totalt byggt om en sida sa har min hjarna slutligen kollapsat...
Jag sitter har med ett enkelt xzxzx frameset. Sidan ar byggd i frameset enligt attached bild. Inget konstigt. Sa skulle jag lagga till en scroll (det ar den gra listen pa bilden som symboliserar scoll-listen) men det vill sig inte.
Jag har hallt pa nu i ett tag, forsokt massa losningar men...ja...ingen funkar! Losningen ar antagligen lattare an lattast, men da jag inte normalt bygger i frames, och dom ganger jag har gjort det sa har jag undvikt scroll-lister, sa sitter jag fast! Vad gor jag for fel?
Detta ar framesetet som jag hade det fran borjan:
<frameset cols="*,600,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="tom2" src="tom.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frameset rows="138,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="menu" src="menu.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="main" src="main.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>
<frame name="tom2" src="tom.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>
Men det funkade naturligtvis inte...det visste tom jag...sa detta ar senaste forsoket till att losa problemet... Jag far overhuvudtaget ingen scroll-list for frame INDEX.
index.html
<frameset cols="*,600,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">
[b] <frame name="index" src="indexcontent.html" noresize scrolling="YES" marginwidth="0" marginheight="0">[/b]
</frameset>
I filen indexcontent.html star det da...
<frameset rows="138,*" framespacing="0" frameborder="0" border="0" frameborder="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="menu" src="menu.html" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame name="main" src="main.asp" noresize scrolling="no" marginwidth="0" marginheight="0">
</frameset>
Jag vill alltsa inte bara scrolla framen MAIN, vilket naturligtvis funkar om jag nu lagger YES pa den. Jag vill scrolla bada framerows, MENU och MAIN.. Precis som jag visat pa bilden...
Hjalp nagon!
/A :(