webForumDet fria alternativet

problem med css filen

2 svar · 251 visningar · startad av Goober

GooberMedlem sedan apr. 200214 inlägg

jag har ett problem med min CSS fil. hur jag än skriver så kan jag inte ändra storleken på texten.

sidan ligger på: http://goober.no-ip.com/sgs

och här är koden:
_______
<style type="TEXT/CSS">

A {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none}
A:link {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none}

A:visited {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none}
A:active {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none}
body {
background-color: #383E62;
color: #00000;
font-family: Verdana;
font-size: 10px
font-weight: normal;
text-decoration: none }

</style>

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

color för body har en siffra (0) för lite, samt att det saknas ";" efter "font-size: 10px" och "text-decoration: none"

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

När du använder en extern css-fil ska du inte ha med style-taggarna i den. Dessa ska endast vara med om du har css inbäddat på sidan, dvs. inom head-taggarna. :)
Dessutom räcker det inte att ange body i css-filen, utan du måste även ta med de andra taggarna där texten finns, i ditt fall td.

Om du ändrar innehållet i css-filen till det här borde det funka. :)

A {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none} 
A:link {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none} 

A:visited {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none} 
A:active {color: black; font-size: 10px; font-family: "Verdana"; text-decoration: none} 
body, [b]td[/b] { 
background-color: #383E62; 
color: #000000; 
font-family: Verdana; 
font-size: 10px; 
font-weight: normal; 
text-decoration: none; }

På din förstasida har du även angett storleken på texten i font-taggarna, och jag tror att det också kan strula till det för dig. :)

På din länksida har du missat att avsluta en del taggar, länkarna måste t.ex. avslutas med </a>.

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)