webForumDet fria alternativet

CSS över <HTML>

5 svar · 335 visningar · startad av skalleper

skalleperMedlem sedan feb. 200245 inlägg

Gör det något om man lägger en CSS kod över <html> taggen?
Det har väl ingen större betydelse?

Web-TorMedlem sedan nov. 200011 794 inlägg

CSS:en ska placeras mellan <head>-taggen och </head>-taggen. Ingen annan stans. :l

skalleperMedlem sedan feb. 200245 inlägg

kejj

Jag testade att lägga det över.. och det verkar funka båda i IE och NS.

Det är bara för att jag har en jävla massa filver.. och jag har en include fil högst upp.. så jag tänkte vara smidig o bara slänga in css:en i includen..

BäckmanMedlem sedan nov. 2001339 inlägg

En include i include'n

Du kan ju trycka in en include i din allaredan existerande includefil som innehåller all din css. Fast det kanske inte funkar? Har inte provat själv...

Nackdelen är ju iofs att du måste ändra sökvägen till includen om du skulle vilja mappa om eller sådär.

erreMedlem sedan maj 2000718 inlägg

Jag testade att lägga det över.. och det verkar funka båda i IE och NS.

HTML är ett språk och på samma sätt som ett riktigt språk kan man stava rätt och fel. Att inte lägga CSS:en mellan HEAD-taggarna är som att på svenska säga "Jag vara bäst, mig gedde dej en bil". De flesta kanske förstår dig (IE och NS), men det är ett enormt grammatiskt fel och emot alla regler.

spangoMedlem sedan juni 20006 147 inlägg

Men varför vill man göra så? Varför inte bara använda <link rel="stylesheet" href="/fil.css">?

Vad gäller includes i en include går det bra att göra (i.a.f. på Apache, så länge filen som inkluderas har filändelsen .shtml).

Genererad på 372 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb