hej,
finns det något sätt att kolla hur ens sida ser ut på en mac om man bara har en pc...?
mac
7 svar · 245 visningar · startad av jake
Njää.. inte egentligen, finns visst några macemulatorer, men tvilar på att det är vägen att gå.
Annars är att följa standarden ett hett tipps :)
Ie för mac skall visst vara bra på att stödja standard(att opera o moz är det är väl ingen hemmlis)
Du kan ju alltid fråga macanvändarna här på forumet hur det ser ut oxå :)
Det enda det skiljer sig på mellan mac och pc torde väl vara typsnittshanteringen. Storlek 3 på pc motsvaras av storlek 2 på mac t.ex. och inte ens med css blir det bra, om man inte länkar in olika cssfiler beroende på plattform. Som sagt, varför inte posta länken här på wF så kan vi macare ta oss en titt? ;)
Min erfarenhet är att det inte skiljer så mycket mellan Mac och PC i Netscape medans det är större skilnader i Explorer.
Javascript och CSS kan ställa till problem.
Är det inte så att IE5.5 på Mac är dyngmycket bättre än motsvarande på Windows, åtminstone vad gäller "standards compliance" och sånt?
Finns verkligen IE 5.5 till Mac :q
Senaste IE-versionen som jag känner till (nåja... som jag har använt) är 5.1 som följer med MacOS X. Dock har versionsnumret ingenting att göra med IE för Windows, exempelvis så ska IE för Mac stödja alfa-kanaler i PNG-bilder och liknande saker. Windows-versionen är inte ens i närheten att stödja sådant.