Jag har gjort en sajt i ASP och använder mig av include file på asp filer...
Include file kommandot finns högst upp av koden och den asp filen som jag anropar innehåller början av html koden och titeln på sidan osv. Men eftersom det tar en liten tid att hämta den koden så blir det ett felmeddelande under typ en milisekund.... Men jag har ADSL.. de som sitter med modem ser felmeddelandet i kanske en eller två hela sekunder och sedan försvinner det... Mycket irriterande...
Kan jag inte på något sätt göra så att hela sidan laddas först, eller finns det en bättre lösning?
Det kommer aldrig upp ett meddelande utan det kommer i statusraden längst nere till vänster... Det går heller inte o klicka på den ikonnen som det annars gör när felmeddelandet är kvar...
Nu kom jag på.. en gång för ett tag sedan stannade felmeddelandet och då handlade det om fel på rad 40.. när jag kollar det så är det denna rad som är inringad av streck:
Det undrar jag också.. hehe... :e
Det var det som var felet... jag har nu tagit bort det undre javascriptet som inte hade någon betydelse eller ingen uppgift.. såg inte de raderna... undra hur de har kommit dit... hehe
*burr* Lite off-topic så här mot slutet: Hatar nät folk går och fifflar med min rullist. :x Css ska ju styra HTML-dokumentet, och inte är väl rullisten en del av det? :q
*burr* Lite off-topic så här mot slutet: Hatar nät folk går och fifflar med min rullist. Css ska ju styra HTML-dokumentet, och inte är väl rullisten en del av det?
Om du stör dig så hemskt mycket på det kan du väl använda mozilla...
Precis som Spango sa så är det väl bättre det än löjlig dHTML...
Om du stör dig så hemskt mycket på det kan du väl använda mozilla...
Och det samma gäller kanske marquee-taggen? Eller omvänt blink-taggen? Tror nog 99% av surfarna stör sig på dem browser-specifika taggarna. Om innehållet ligger i en liten minimal iframe mitt på sidan, då kan jag förstå det designmässiga med att kunna göra om rullisten, men inte när innehållet täcker hela skärmen.
Dessutom anser jag att man bör hålla sig till standarden.
Jo, jag vet om det där. Det handlar snarare om ett script än om brott mot standarden. Om jag inte har fel så står just det där scenariot med i nått hjälpdokument till validatorn. Och ja, jag har provat att ersätta det med &. Att character encodingen inte var med var dock ett slarvfel som är fixat.
Ehh.... 99%... haha av vilka då, dina poolare eller...
Oj, f'låt, jag glömde att blink och marquee var internets mest älskade taggar (märk väl att det var dem två jag syftade tillbaka på) :OO ;)
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2