hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg hej, liten fråga... jag skriver ut värden från två fält i en optionlista. Nu ser formateringen inte speciellt snygg ut då det är olika långa namn i listan. Jag skulle vilja använda typ en tab för att alla "fält nummer 2" skall hamna på samma ställe i lodrät riktning... asssvårt att förklara... såhär menar jag
INTE:
janne henriksson - AD
erik eriksson - Utvecklare
johan johansson - designer
UTAN:
janne henriksson--------AD
erik erikssson-------------Utvecklare
johan johanson-----------Designer
(red: fast utan bindestrecken)
Kan man det?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det bästa är nog att skriva ut det i tabeller istället.
<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="200">janne henriksson</td>
<td width="200">AD</td>
</tr>
<tr>
<td>erik erikssson</td>
<td>Utvecklare</td>
</tr>
<tr>
<td>johan johanson</td>
<td>Designer</td>
</tr>
</table>
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg <option value="test" selected>kalle kossa</option>
<option value="test">fredrik lindström kossa</option>
Inte den snyggaste lösningen kanske, men den fungerar i IE / Mozilla. Ser inte lika fint ut i NS 4.
[r]
Gaah, mellanrummen är alltså en massa & n b s p ;
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg nja, inte riktigt så som jag tänkt
Jag fyller ju optionlistan dynamiskt med våra kunder, mina optiontaggar var bara exempel, våra storkunder fylls på automatiskt från ett annat system, och i denna optionlista skall man sedan välja vilken kund man vill uppdatera abonnemanget för.
Eftersom jag inte vet längden på fält nummer ett kan jag inte använda hårda mellanslag då jag aldrig vet hur många som skall läggas in för att få en jämn spalt av fält nummer 2. Jag försökte med option value= fält noll>fält ett + VbTab + VbTab + fält två</option (jag kör aspsidor) men utan resultat.
tack ändå =)
nån som vet hur jag får till jämna spalter?
... luskar vidare..
Hopparn
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Eftersom jag inte vet längden på fält nummer ett kan jag inte använda hårda mellanslag då jag aldrig vet hur många som skall läggas in för att få en jämn spalt av fält nummer 2.
Räkna ut längden med ASP?
hopparnMedlem sedan nov. 20011 551 inlägg jooo....
... men det känns som overkill =)
detta är ju bara en intern funktion så det var mest om någon viste hur man kunde göra...
Löser det tillsvidare med en simpel tabell där jag får länka vidare resp namn med ID i stället =)