webForumDet fria alternativet

Skapa länksamlig

HTML & CSS

7 svar · 319 visningar · startad av Klös

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg
Frågan#1

Hade ingen anning var jag skulle posta så här blev det.
Jag fick en fråga från en vän om det är möjligt att skapa ett länk-sida där man kan via webbläsaren lägga till nya URL:er med lite info om sidan URL:n pekar på och sedan visa det hela som HTML.
Jag vet att det går göra i PHP och ASP men nu är det så att han inte har tillgång till någon server som han kan köra "sånt" på.
Alltså går det att skapa något dylikt i javascript eller i java? Eller på annat sätt?
Lite info: både jag och och min vän är analfabeter när det gäller webbprogrammering som inte inehåller ren HTML :(

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Har ni kollat nått efter gratis tjänster? Jag har sett det på några ställen (kommer bara inte på var just nu :l ).

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Det går med cookies, men då lagras det bara i användarens cookies, så inga andra kommer se de länkarna en viss person lagt upp.
http://www.jojoxx.net/jscript/archive/proglinks.html
http://www.jojoxx.net/jscript/archive/proglinks2.html

Cookies är ingen bra idé eftersom han vill han vill komma åt länksamlingen var än han befinner sig.
Jag/vi får alltså leta efter en gratistjänst för jag har svårt att tro att det går lösa med java och/eller javascript :(

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Det är inte bara svårt, utan omöjligt...

spango då vet vi :( Får kolla lite på gratistjänster då...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Nja, ska man vara helt korrekt så kan man säga att det är omöjligt på klientsidan. Men på serversidan går det ju med Java eller JavaScript.

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ordmärkare där.

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)