Ngn som vet vad man kan skicka med i <a href=mailto:
Jag har bara hittat subject bcc cc skulle vara kul om man kunde skicka med en fil som specadesi i koden.
Borde ju finnas ngn sida med referenseverk över detta.
Tack på förhand
3 svar · 291 visningar · startad av KalsongCesar
Ngn som vet vad man kan skicka med i <a href=mailto:
Jag har bara hittat subject bcc cc skulle vara kul om man kunde skicka med en fil som specadesi i koden.
Borde ju finnas ngn sida med referenseverk över detta.
Tack på förhand
Förutom det som du räknat upp så kan du även använda body
Du kan inte skicka med en fil med ren HTML. ;)
ok.. då har jag fått det bekräftat.
Nu ska jag få till det med min mailkomponent och asp.. men det är så att jag vill inte skicka det automatiskt utan jag undrar om det är möjligt att få till att mailklienten startas med mina formateringar som adress subject och attach med fil och sen ska användaren själv kunna bifoga en önskad fil och skicka iväg den. Alternativt vore ju att ha en fileUpload och användaren letar upp sin fil och så låter man mailkomponenten sköta allt sen..
ngn som har ngn bra lösning eller idé?
Såvitt jag vet är argument till en mailto inte med i någon standard över huvudtaget. Så hittar du referenser till dessa funktioner är dom säkerligen inte kompatibla med de flesta browsers/mailklienter. Det finns även många som inte har någon mailklient konfigurerad i sin browser.
Att skapa ett formulär varifrån de kan ladda upp filer som sedan skickas med någon form av server side applikation till din mail är helt klart bättre. Men se till att även ange en email adress de kan skicka till då det fortfarande används browsers som inte stödjer detta.
MVH,
Clarence Eldefors
info@webmastern.nu
http://webmastern.nu - Gratis webtjänster