cellspacing med styles?
7 svar · 270 visningar · startad av Riri
Inte så konstigt att du inte hittar något, du skall väl använda html för det fortfarande.
border-spacing finns, men sunkiga IE stöder inte det! x(
Inte riktigt samma sak eller?
Ok, det visuella resultatet är väl det samma(om du har borders), men om du inte har några borders då? fungerar det som "cellspacing"? och inte bara som avstånd mellan "borders"?
Fungerar som cellspacing! :)
En kul grej. För att vara helt säker på att jag hade rätt så provade jag att göra en enkel tabell i HomeSite.
Det funkade inte, och då tänkte jag typ "den där norrmannen har fan i mig rätt...".
Sen kom jag på att jag satt och provade i IE. :e
:p
Ok då, det jag menade var: fungerar det som T.ex <strong> och <b>?, ger "samma" resultat men har förskellig betydelse.
Så frågan blir väl egentligen: Ger "border-spacing" samma resultat som "cellspacing"? Och svaret på den frågan är ju tydligen ja(i läsare som stödjer det), men är betydelsen den samma?
Något virrigt förklarad, men du(Erik) som är lite skärpt fattar nog vad jag menar ;)
Jag är ju inte säker, men jag tror betydelsen är den samma.
Vore konstigt om det fanns saker man kunde ändra med HTML, men inte med CSS.
Inte för att det är så viktigt, men..
"border-spacing" kan du ju i såfall använda på alla element med border runt, eller?(även om det inte kanske inte har någon hänsikt).
"cellspacing" är ju en giltig attribut till <table> som bestämmer avståndet mellan celler, och inte avståndet mellan angränsande borders, eller har jag missat något?
Äshh..Detta blir ju mest "svammel" om tanken bakom :e
P.S. Ang. IE's stöd, cell-spacing ingår i css1 eller? :p