webForumDet fria alternativet

Nyhets-script

8 svar · 349 visningar · startad av Sico

SicoMedlem sedan maj 20001 980 inlägg

OK... går det att ha ett nyhets-script på en vanligt server... lr kräver det php lr nåt? OK.. vor schysst om någon letade ett till mig ur era samlingar!!!
: )

Blir så jävla rörigt om 3-4 st har hand om nyheter utan script!!

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

Om du med nyhetsscript menar ett system för att administrera (lägga till / ta bort) nyheter så är svaret ja. Du måste ha tillgång till en server där du kan köra något slags server-side-script, typ php, asp eller perl.

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

OK:. jag vet NADA om php.... Kanske har fått tag i en server som klarar det nu.. hur gör jag sen.... Smo sagt var.. fattar NOLL inom det området...
HTML... Där e jag e jävel :e

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

...och jag fattar noll av vad du skriver.

Om du skriver om ovanstående inlägg på korrekt svenska utan stavfel och med ordentlig meningsuppbyggnad så lovar jag att jag ska ge dig ett nyhetsskript skrivet i PHP som är så bra att du börjar dansa polka av ren glädje :e

------------------

1010011010 - The binary number of the beast

BireMedlem sedan dec. 19996 030 inlägg

sgtpepper: Du var mig en riktig skojare ;)

Sico: Om du har en server som klarar ASP, PHP eller PERL så är du en bra bit på väg.. Kolla: http://script.webforum.nu/ och se om nått där kan passa att modifiera till det du önska till att börja med.

När du kör fast så finns www.webforum.nu med expertisen...

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>HEMSIDA = Husgavel.</A>

murofbewMedlem sedan juni 2000119 inlägg

Klarar Perl??

[Redigerat av murofbew den 21 jul 2000]

murofbewMedlem sedan juni 2000119 inlägg

Menar du som på Dagens Industri´s sida?

------------------
Ju mer man dricker - desto törstigare blir man

KimMedlem sedan jan. 20003 571 inlägg

Perl är ett programmeringsspråk. Den koden körs genom en Perl-kompilator som, antar jag, fixar ut t.ex. HTML-kod så att en webläsare kan visa det sen.
Ungefär som PHP alltså.

Rätta mig om jag har fel. Jag vet bara hur PHP fungerar och undrar om det är möjligt att man kan få Perl att fungera på samma sätt.

Njaa.. klaga på min svenska bara!
Jag kan väll säja att den inte är bäst i Sverige när man sitter kl. Sent i ett mörkt rum så man inte ser tangenterna och så trött så man inte orkar sudda.. :)

Tack för tipset men vet inte om dom scripten passar...

123 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)