webForumDet fria alternativet

Namezero !!

5 svar · 360 visningar · startad av Tengblad

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag kanske inte bored skriva detta inlägg här!?
Jag har problem med en jätte banner som förstör hela sidan. Jag har fixat ett konto hos namezero, där får man en reklam banner som täcker typ halva skärmen. Jag har använt java för att öppna huvudsidan i ett nytt fönster, men det är inget bra att ha det så eftersom folk tror att det är reklam och stänger fönstret innan det hinner laddas. Någon som har någon idé hur jag får bort bannern på första sidan, typ nått script som gör att det inte går att lägga till någon HTML på sidan eller nått.
Tacksam för alla svar

------------------
TeNgBlAd
www.tengblad.com

MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Bannern finansierar domänen. Tar du bort den kan du bli avstängd och din hemsida/ditt namn bannad hos dem.
Target=_top fungerar ju..

------------------
Don't follow the trends -- create them.

antonMedlem sedan juli 200039 inlägg

Om du ändå vill ta bort framen kan du ju bara läga in denna kod i <head>

<script language="JavaScript">
<!--
if (top.location != location) top.location.href = location.href;
//-->
</script>

------------------
//anton robsarve

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Matti sa:

Bannern finansierar domänen. Tar du bort den kan du bli avstängd och din hemsida/ditt namn bannad hos dem.

Det är så sant som det är sagt, MEN jag vet inte om du sett framen med reklam på namezero den är ENORM.....man borde kunna ha valmöjligheten att lägga in en snygg banner på valfri plats på sin sida istället. Det är ingen mening med att ha ett namezero konto när framen finns där.

------------------
TeNgBlAd
www.tengblad.com

nicclasMedlem sedan feb. 20001 050 inlägg

Det är ingen mening med att ha ett namezero konto när framen finns där. Det är ju det som är det fina med Namezero! Ingen tvingar dig att använda dem, men möjligheten finns.

Om du vill ha bort reklamen, läs tex http://cgi.webforum.nu/wf/Forum13/HTML/000220.html . (Den tyska länken.) Risken är ju att Namezero tar bort din sida lika snabbt som du tar bort deras reklam, och då står vi ju där igen ;)

/nicclas @ http://www.allanyheter.com - sponsored by ... (just det!)

erikMedlem sedan dec. 1999693 inlägg

nu blir jag lite rädd att mitt konto ska raderas...ähh skitsamma!

------------------
- Ullared tjänar mer pengar än Liseberg på en dag.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)