bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Jag har problem med följande sida:
http://members.chello.se/emma_torell/testing/index.html
Den fungerar perfekt i IE, men i netscape (4.7) ser den gräslig ut...
Någon som har nån idé vad som är fel?
[Postade detta inlägg förut i "kolla min hemsida" men kom på att det passade bättre här]
/Bughawk
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg hmfr.. inte speciellt svårt.. men jobbigt att förklara.. emission kanske? ;)
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Jag är en äkta hacker, så jag förstår nog... ;) :e
Förklara på bara :e
/Bughawk
ps. kollade din sida, men det blev nått skumt med den i NS 4.7...
ds.
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Skumt?
nee.. sidan fungerar perfekt i Win 98, vad hände?
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg www.mk.st/lalal/buggg.html
wala? :)
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Botten "klipps" dvs det finns en ca 10 pixel hög vit rand längst ner...
(i NS 4.7, under w98, 800x600, med alla NS-toolbars "minimerade"...)
Blir så även på min sida... (Har kollat på din kod och fixat det ursprungliga problemet...)
/Bughawk
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Botten "klipps" dvs det finns en ca 10 pixel hög vit rand längst ner...
Jupp.. men det är helt normalt.. det går inte att göra något åt det.
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Är du säker på att det inte går att lösa med t ex CSS ?
/Bughawk
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg 99% säker. Men du kan ju alltid leta efter svar :e
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Jaja...
Folk som använder Netscräpe får väl skylla sig själva... ;) :e
/Bughawk
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Jag använder NS.. jag bryr mig inte om 10 px längst ner på sidan är tomt.. jag bryr mig inte om länkarna ändrar färg då jag för markören över dem..
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Det sistnämda kanske inte är så viktigt... Men den där randen skulle irritera mig något enormt...
*Tur att jag har gjort det enda rätta valet* :e
/Bughawk
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Hej
Sitter med en linuxburk RH6.2, NS 4.7 har ingen vit rand längst ned vid besök på era sidor....de ser nästan likadana ut som med min NT burk (med IE 5) så vad pratar ni om?
MVH
P
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg PeW, http://mk.st/lankar/index.php
Ingen vit rand? Vilken upplösning kör du i?
------------------
M a tti Kolu
www.mk.st
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Linuxversionen av Nutskräp (Eller var det NetSkräp, kommer inte ihåg ;) ) har väl nån hacker varit på och förbättrat... :e
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Tja, det finns mycket användbart även för webbknackare i Linux...så det är ju ganska klart att NS kanske får ett uppsving - vilket inte är fel. Fast det vore ju bäst för alla om de kunde enas nån gång med tags och scripts IE och NS.
Hare
P
Alpha IIMedlem sedan maj 20002 993 inlägg
Not Found
The requested URL /emma_torell/testing/index.html was not found on this server.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.9 Server at members.chello.se Port 80
------------------
Alpha II
-Glad midsommar! :)
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg oops! Tog bort det för en stund sedan... det spelar hursomhelst ingen större roll nu...
Om ni är intresserade av hur jag löste det så kolla koden på Mattis site; www.mk.st ...
------------------
Mvh
Yrin Eldfjell