webForumDet fria alternativet

Lager/PHP problem

3 svar · 541 visningar · startad av woodi

woodiMedlem sedan feb. 2000670 inlägg

Jag har en sajt där ett antal poster listas.. Låt säga att det är nyhetsrubriker.. Varje rubrik är klickbar för att öppna ett ruta i ett nytt lager där jag vill lista hela nyheten..

Jag har lagret och allting klart, men hur gör jag för att skicka in ett id värde som sedan lagret ska få med sig när det öppnas!?

Typ:

<a href="javascript:MM_showHideLayers('document.layers[\'statistikDiv\']','document.all[\'statistikDiv\']','show','12')">Rubrik 12</a>
<LAYER NAME="textLayer" src="nyheter.php3?id=$id" LEFT=5 TOP=20 WIDTH=290 HEIGHT=325 CLIP="0,0,290,325"></LAYER>

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Ingen som har en idé!?

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

QazMedlem sedan feb. 2000210 inlägg

Tja, jag vet inte riktigt vad du är ute efter :q , men om jag har fattat det rätt så vill du skriva ut $id där det finns i koden? Då är det ju bara att skriva <? echo $id; ?> där?? eller har jag helt missuppfattat dig? :q

Qaz
Du har missupfattat mig..

Koden för ett lager skrivs ju in i koden för min sida som listar alla rubriker.. När jag trycker på en specifik rubrik ska ju lagret visas och då hämta rubriken med det IDt som jag klickade på..

Men hur ska jag få med denna variabel när jag klickar på länken, när koden för lagret redan är utskriven längst ner i samma fil!?

Jag ska med andra ord få ner IDt i lagret (javascriptet) på något sätt, men vet inte hur..

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Genererad på 382 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb