QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg Har en mittenframe som jag vill fylla helt med en table satt till 100% och marigaler till noll, ändå dyker bakgrunden upp till höger om tablen i både NS 4.61 och IE 5 medan det ser alldeles utmärkt ut i DW3.
Jag fattar ingenting! Det borde ju funka, eller..? :l
Finns på www.hj.se/~kv97ahst/test
Bry er inte om färger osv, det är utformningen som inte funkar! ;)
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Tror det beror på rull-listen
Testa med
<frame src="index2.htm" scrolling="AUTO">
eller alternativ NO om du inte behöver någon.
QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg Hm, med NO vart det bara en liten strimma kvar... Fasen att det är det som strular - scrollisten lär behövas... :l
Nåja, tack för hjälpen i alla fall, får hitta på nåt annast, sådär kan det ju inte se ut! :)
Eller nån som sitter på en workaround?
BireMedlem sedan dec. 19996 030 inlägg Så här brukar jag göra mina frameset om jag vill ha dem "tajta":
<frameset cols="213, *" frameborder="0" border="no" marginwidth="0" marginheight="0" framespacing="0">
<frame src="left.asp" scrolling="auto" name="left" marginwidth="0" marginheight="0">
<frame src="main.asp" scrolling="auto" name="main" marginwidth="0" marginheight="0">
Testa med att lägga till dessa attribut så kanske det blir bättre ?
Föresten så ser jag inte den omtalade bakgrunden i min IE 5...
------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
Hur blir det om du skriver in sluttaggarna </tr> & </td> ordentligt..?
QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg Bire>> Åkej, ska testa att fippla lite i framsetet... Hm, ser inte bakgrunden? Syns i min IE5...
rymdknark>> Sicket namn... :)
Öh, skriva in </tr> o </td> ordentligt..? DW sköter ju det ganska bra själv... Ser inte vad det är som kan fixas i koden... :q
BireMedlem sedan dec. 19996 030 inlägg
DW sköter ju det ganska bra själv...
Lita inte på det.. :e
------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
NetmumsMedlem sedan dec. 1999102 inlägg ...så länge man inte är inne och rotar runt i koden kan man lita på att DW sköter /td och /tr ganska bra själv, i de fall något blir knas med det är det i 99 fall av 100 den mänskliga faktorn som felat :)
/Nett
NissemanMedlem sedan jan. 2000192 inlägg Jag laddade ner sidan och skrev 750 i table height:en
Det fungerade!!
QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg Nisseman>> Nää, att sätta höjden på den är inget poppis... Dessutom fick jag en scrollist i upplösningen 1152x864 - inget bra.
Antagligen den osynliga mänskliga faktorn som spökar som vanligt. :)
NissemanMedlem sedan jan. 2000192 inlägg WIDTH="750"
menade jag =)
QMedlem sedan apr. 20001 209 inlägg Ah, då förstår jag! :)
Men jag fick en scroll i sidled eftersom jag fortfarande har en irriterande liten strimma till höger om tablen... *svär*
Usch, vad elakt! ;)