webForumDet fria alternativet

Problem i NN med css i kombination med tabell.

7 svar · 518 visningar · startad av chrille

chrilleMedlem sedan mars 20006 inlägg

Hej! Jag har ett otroligt irriterande problem. Det uppstår i Netscape och innebär att när jag lägger in en helt korrekt tabell på min sida störs den css-formaterade texten. Det är precis som om man tar bort länken till css-dokumentet. Tabellen jag lägger in använder jag på andra delsidor som har exakt samma css-formatering som den där problemet uppstår i. Jag fattar inte detta. Det måste helt enkelt vara en bugg i NN? Hur kommer jag runt den, någon som har ett knep?

tack på förhand/Christian

------------------

QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Om tabellen funkar på andra likadana sidor är det nog ingen bugg i NS utan nåt komma som hamnat fel i din kod. ;)

Nån länk til den strulande sidan? Det kan hända att texten hamnat utanför nån <p>tagg eller i princip vad som helst - som vanligt när det gäller Internet! :e

chrilleMedlem sedan mars 20006 inlägg

jag använder inte <p>-taggen så den är det inte. Problemet kan vara att jag specifierar class-attributet i en font-tagg och det ska jag nog inte fortsätta med. Bättre att använda <span>

tohaMedlem sedan dec. 1999707 inlägg

Man kan bara konstatera att Netscape SUGER tjockt. De ligger åratal efter vad gäller anammandet av ny teknik. Inte ens riktigt stöd för CSS1.

SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Som jag skrivit tidigare. Netscape 4 struntar i all stilmalls-formatering efter </TABLE>

------------------
/mvh Swey

Wadde Hadde Dudde Da
Programmera Php (snart)
swey@tjohoo.se

NetmumsMedlem sedan dec. 1999106 inlägg

Struntar i all stilmallsformatering efter </table>...? Menar du att om man bestämmer font och grejer i bodystilmall så funkar inte det??

/Nett

NetmumsMedlem sedan dec. 1999106 inlägg

Problemet med att det inte fungerar i tabeller:
är td ordenligt "konfigurerat" i stilmallen?

/Nett

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

chrille:
Skicka gärna med en url till sidan så är det lättare att lokalisera felet.
*vill hjälpa* :e

------------------
Krister </BIRE> Lindholm
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.102f7fcd
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)