webForumDet fria alternativet

Dreamweaver - script

5 svar · 861 visningar · startad av Marre

MarreMedlem sedan maj 20002 inlägg

Jag undrar hur man lägger in script i Dreamweaver. Jag ska ha script till typ en gästbok, behöver jag då lägga in "formulärets rutor"? Eller kommer det automatiskt i och med koden?
Jag Kan absolut ingenting om script så alla hjälp jag kan få ör av värde, TACK!!! BRa förklaring skulle alltså inte skada!!!

------------------
Marre

ChavezMedlem sedan maj 20001 297 inlägg

Öhhh...
Du tror inte att du kan utvecka det där lite granna. Vad är det för sorts script som du skall lägga in.

Ett bra tips, oavsett vad för script det är, är att gå direkt in i källkoden i dreamweaver och göra det. Det är så jag brukar infoga mina Javascript och Asp script.

Men för t ex Javascript så finns det ju färdiga "formulär" där man lägger in dem.

Gå in på Insert och sedan Script. Där kan man lägga till bla Javascript och Vb script.

Hjälpte detta nått :q

Som sagt, en lite mer utförlig förklaring över vad det är du skall göra skulle inte skada.

------------------
Maila gärna om det är nått
My brain is so hungry, help me feed it.
Mvh Chavez

mikeMedlem sedan mars 2000191 inlägg

Jag fattade inte riktigt vad du menande, men jag förmodar at du vill göra en egen gästbok? Om du inte kan något om "scripting" så skulle jag inte rekomendera dig att försöka göra en egen gästbok :).

Ett annat tips är att inte skriva "scripting", för det finns en hel del olika språk att "scripta" på ;).

------------------
Flax on /Mikael

mikeMedlem sedan mars 2000191 inlägg

HAHA, LOL Chavez :) :) :) :)

Vi skrev våra 111:te inlägg nästan exakt samtidigt :), sånt händer inte ofta :)

------------------
Flax on /Mikael

ChavezMedlem sedan maj 20001 297 inlägg

Sicket sammanträffande :) :)

Kan undra om det betyder nått ;)

------------------
Maila gärna om det är nått
My brain is so hungry, help me feed it.
Mvh Chavez

MattiMedlem sedan dec. 19993 781 inlägg

Marre, om jag förstått dig rätt så vill du alltså ha en gästbok :)

För att gästboken ska fungera räcker det inte med ett formulär, du måste även ha ett script som behandlar datan från formuläret och postar det på en html-sida. Jag antar att du inte har tid att lära dig att koda asp/php/cgi, så därför tycker jag att du ska besöka min sida, http://www.mk.st/gratis/gastbok.html, där jag samlat lite länkar till sidor där du får en helt gratis gästbok ;)

------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.

Genererad på 379 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb