hur gör man så att när man trycker på en länk så öppnas ett nytt fönster utan meny eller statusrad som man kan bestämma storleken på?
// DavidB
7 svar · 681 visningar · startad av DavidB
hur gör man så att när man trycker på en länk så öppnas ett nytt fönster utan meny eller statusrad som man kan bestämma storleken på?
// DavidB
<a href="#" onClick="MM_openBrWindow('din_url_har.html','Davidb','toolbar=no,location=no,status=no
,menubar=no,scrollbars=yes,resizable=yes,width=300,height=300')">Open</a>
------------------
Matti Kolu
mk.st
e-godis.com
[Redigerat av Matti den 23 apr 2000]
Matti:
Jag anar dreamweaver bakom ;).
------------------
MVH
Anders a part of webAvis
aj2000@mail.bip.net
Det funkar ändå inte utan själva funktionen (MM_openBrWindow).
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
Även fast jag tycker bättre om att sätta det mesta i själva funktionen, typ storlek och sånt...
/martin
------------------
martin.iconmedialab.se
martin@iconmedialab.se
varför kommer inte nytt fönster upp?
Hejsan, jag har suttit ett antal timmar med detta nu.
jag har lagt in jojoxx söknings script i java på min sida, det fungerar bra o är bara en liten detalj jag inte får kläm på, jag vill ha nytt fönster på länken jag får upp i sökningen, men kommer bara till sidan jag redan är på,,
Koden ser ut såhär
var title=(pages[n].title)?pages[n].title:pages[n].url;
resultStr+=hits+' <a href="#" onclick="MM_openBrWindow('+pages[n].url+')">'+title+'</a><br/>';
if(pages[n].description){ resultStr+='<div class="resultDescription">'+pages[n].description+'</div>'; }
Kan någon se nåt fel??
jag har lagt in scriptet...
en sak till,, jag vill att nästa gång man trycker på en annan länk skall det komma upp i samma fönster som jag fick i det första trycket..
vore grymt tacksam för hjälp!
HEJ!
Du måste lägga till ett fönsternamn, se variabeln winName i funktionen, http://www.webforum.nu/showthread.php?p=677#post677.
Java är inte samma sak som JavaScript!