webForumDet fria alternativet

Meta Keywords

8 svar · 628 visningar · startad av Benny Henriksen

Benny HenriksenMedlem sedan dec. 199957 inlägg

Hej!

När man anger "keywordsen" i Meta-taggarna...skall man då skriva å,ä och ö med å , ä och ö ?

Tacksam för svar

Vänligen

Benny Henriksen - BLUE SHARK

[Redigerat av Benny Henriksen den 06 mar 2000]

[Redigerat av Benny Henriksen den 06 mar 2000]

Patrik NylinMedlem sedan dec. 1999207 inlägg

Jag har kollat runt lite.

Alla sidor jag har varit inne på skriver å, ä och ö.

------------------
/Patrik

RobbanMedlem sedan dec. 19992 272 inlägg

Har faktiskt inte sett någonting om detta i de beskrivningar jag läst (har oftast varit på engelska, och då uppstår ju inte den här frågeställningen).

Men det skulle förvåna mig om det spelar någon roll. Skulle tro att sökmaskinerna är smarta nog att kunna använa bägge varianterna (på samma sätt som de kan det när det gäller sidinnehållet). Under förutsättning att sidan använder en teckentabell där å, ä och ö ingår förstås.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

erikMedlem sedan dec. 1999412 inlägg

japp, meta skrives med "vanliga" å, ä & ö.

------------------
erik alfredsson
banan.erik@home.se

erikMedlem sedan dec. 1999412 inlägg

en hyfsat lång meta tagg:

<META name="keywords" content="sweden, sverige, svenska, swedish, swede, skansen, lappland, stockholm, reindeer, saab, volvo, abba, goteborg, uppsala, scandavian, internet, ecommerce, products, heritage, family tree, shopping, universities, colleges, schools, libraries, music, dance, entertainment, events, holidays, kings, queens, free, travel, books, history, geography, culture, business, food, sport, art, galleries, festivals, theatre, cinema, airlines, finance, drink, insurance, banking, finance, law, legal, power, property, radio, animals, environment, famous swedes, king, queen, news, leisure, trade, tourism, history, business, cities, technology, news, weather, radio, links, free stuff, directory, web sites.">

hämtat från sweden.com

------------------
erik alfredsson
banan.erik@home.se

Benny HenriksenMedlem sedan dec. 199957 inlägg

Tack för svaren!

joppediMedlem sedan jan. 200032 inlägg

Ett skäl till att använda våra å ä ö såg jag på en sökmotor (attsingen! Minns inte vilken men nån amerikansk typ Go/infoseek) där de aumla tecknena skrevs ut i resultatet. URL:en hade skrivit rätt på sin sida (ä) så det var sökmotorn som inte översatte tecknena rätt. Skruttigt men sant!
Så jag hoppas verkligen att den uppfattar åäö korrekt när den indexerar sidan!

[Redigerat av joppedi den 12 mar 2000]

NetmumsMedlem sedan dec. 1999102 inlägg

Jag skriver metataggar med &alt;auml; osv sen jag råkade ut för att en sökmotor (yahoo eller nåt) skrev konstiga tecken istället för mina fina å ä ö...men jag misstänker att hur man än gör så blir det fel nånstans...

/Nett

McDMedlem sedan mars 20002 137 inlägg

Man vår väll engelskifiera svenskan lite ;)

så slipper man problemen....

-" Jag alskar applen"!

Annars funkar det bra med å ä och ö förutom i de utländska sökmotorerna för då blir det lite konstigt...

Ett alternativ kan ju vara att skiva både med engelska och svenska i meta tagen det har jag gjort :)

//McD

------------------
McD -
Burgers for the people!
www.mcdz.net

Genererad på 383 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb