webForumDet fria alternativet

Frontpage+trimning

7 svar · 442 visningar · startad av Balthazar

BalthazarMedlem sedan feb. 200010 inlägg

Hej
Är helt novis på webdesign, men grejar ändå lite grann med frontpage.Har på flera håll hört att fronpage är hyfsat till att skapa hemsidor i, men att den gärna lägger till lite för mycket onödig html kod.Undrar om det är något man kan trimma(vad t.e.x) bort,påverkar det prestandan vid visning
Tacksam för tips
\\Balthazar

NissemanMedlem sedan jan. 2000192 inlägg

Jag tror att det gärna lägger en <FONT> runt de flesta orden... även fast det är samma text man har lite senare.

Att det lägger med extra saker gör ju filen lite större = längre tid att ladda ner.

aMedlem sedan maj 2000522 inlägg

Om vi pratar om 98:an är den hyfsat hopplös på att generera onödig kod. Det går att ta bort mycket onödigt på en sån sida. Förutsatt att du kan tillräckligt föratt se var man bör ta bort kod och inte

LennyPainMedlem sedan mars 20004 inlägg

Jag tycker att problemet med onödig kod är väldigt litet jämfört med storlek och antal grafikelement. En liten bild på 2 KB tar lika lång tid att ladda ner som en A4 sida med onödig kod (om man har en hyfsad dator som orkar parsa informationen, vill säga).

Så mitt råd är, häng inte upp er för mycket på onödig kod, förbättra designen istället och använd färre grafikelement.

HallgrenMedlem sedan dec. 19991 149 inlägg

Jag håller med LennyPain. Arbeta fram en design som du gillar och om du inte gillar kodningen, så är det bara att trimma innan du skickar uppp siten.

Jag håller personligen på med FP2000 pch det är ett väldigt bra program om man är lite nybörjare eller bara lat som jag ;)

Lycka till!

/Hallgren

Onödig kod är inget stort problem men faktum kvarstår att de är just onödig kod... Naturligtvis skall man optimera sina bilder, men det utesluter ju inte att man rensar upp skräpkod.

Men, men... jag kanske är lite petig ;)

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 546 inlägg

Precis, koden i sig är oftast försvinnande liten jämfört med bildernas storlek. Trimma bilderna i första hand då de oftast är hundratals ggr dtörre är HTNL koden i sig...
/T

jo det ligger ju något i det men som sagt...

[Redigerat av a den 19 mar 2000]

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb