webForumDet fria alternativet

Vettig/ren kodformaterare plugin för Wordpress post/page?

2 svar · 1 155 visningar · startad av xtreme

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Har letat efter ett enkelt plugin som färgar koden och gör indrag under "text" tabben i wordpress (eller om det skapas en ny tabb) när man skriver in php/html/css kod för en post/page i Wordpress. De plugins jag hittat verkar så omständiga eller blaffiga med popup, feta knappar etc. Vill bara koden jag skriver i en post/page ska bli mer läsbar. Färkodar den även Wordpress shortcode hade det varit underbart.

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Antar att du menar när du skriver nytt inlägg i backend?
Ingen aning om någon plugg som färgar koden.
Men det finns ju ett antal fristående program som gör detta. Och jag antar att du fått idén från ett program du är van vid? I så fall:
Kopiera koden från WP till programmet, skriv och dona, kopiera och klistra in i WP.

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Danne V skrev:

Antar att du menar när du skriver nytt inlägg i backend?
Ingen aning om någon plugg som färgar koden.
Men det finns ju ett antal fristående program som gör detta. Och jag antar att du fått idén från ett program du är van vid? I så fall:
Kopiera koden från WP till programmet, skriv och dona, kopiera och klistra in i WP.

Det är så jag gör nu (klippa&klistra) men vid små ändringar hade det varit lättare att bara kunna göra det direkt under Admin för en post/page. Tyvärr är kod i fliken ren text princip oläslig när det blir lite mängd.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)