webForumDet fria alternativet

Konvertera Tema till CMS system.

4 svar · 1 199 visningar · startad av Akerlundh

AkerlundhMedlem sedan maj 20031 682 inlägg

Jag har köpt ett tema som är uppbyggt på bootstrap. Temat är mer eller mindre förberett så man ska kunna konvertera det till Wordpress, Drupal eller Joomla. Jag har tidigare inte konverterat något tema till dessa system.

Vilket CMS system är enklast att konvertera ett färdigt tema till? för er som är nyfikna är det detta tema.

just nu fyller jag i all kod eftersom. Men hade varit skönt om man kan slippa lägga in varje projekt i html kod och koppla en blogg till samtidigt.

Jag försökte i samtliga 3 jag skrev tidigare utan vidare resultat. Så vi kan nog säga att denna tråden är löst.

Nate.AMedlem sedan mars 2006296 inlägg

Det är nog få CMS som inte kräver en del trixande för att hantera "One-page"-sidor. Jag har gjort en i Wordpress. Något liknande Cushy CMS passar kanske bättre.

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Jag har gjort till alla tre och lättast är WordPress, sen joomla och sist drupal. Ta ett tomt tema till utvalt cms och kopiera sen över CSS och html på rätt ställe bit för bit.

Jag har spenderat en hel del timmar med att försöka konvertera ovan nämt tema till wordpress. Var mycket krångel när det var ett "one page" tema precis som Nate.A nämnde. Jag lyckades dock inte! :P Men jag kom en bra bit.

Xtreme: Hmm, det tåls att testa! Ska pröva på samma sätt som jag gjorde tidigare med ett annat tema och lyckas jag inte så ska jag pröva din metod.

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)