webForumDet fria alternativet

linear-gradient effekt får inte till den

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

0 svar · 666 visningar · startad av Mycodez

Medlem sedan feb. 2010445 inlägg
Frågan#1

Hej alla trevliga själar :D
Jag sitter och gjort ett rätt så trevlig design till en onepage, men jag har dock fastnat nu. Det är så jag har en bild som vill få en övertoning på och då ska man ju använda sig av linear-gradient effekten i CSS. Men jag får inte dit den.

denna kod har jag fått fram.

lbackground: #6cab26;
background-image: url(IMAGE_URL); /* fallback */
background-image: url(IMAGE_URL), -webkit-gradient(linear, left top, left bottom, from(#6cab26), to(#6ceb86)); /* Saf4+, Chrome */
background-image: url(IMAGE_URL), -webkit-linear-gradient(top, #6cab26, #6ceb86); /* Chrome 10+, Saf5.1+ */
background-image: url(IMAGE_URL),    -moz-linear-gradient(top, #6cab26, #6ceb86); /* FF3.6+ */
background-image: url(IMAGE_URL),     -ms-linear-gradient(top, #6cab26, #6ceb86); /* IE10 */
background-image: url(IMAGE_URL),      -o-linear-gradient(top, #6cab26, #6ceb86); /* Opera 11.10+ */
background-image: url(IMAGE_URL),         linear-gradient(to bottom, #6cab26, #6ceb86); /* W3C */

men det jag skrivit som ser ut såhär just nu

display: table;
    width: 100%;
    height: auto;
    padding: 1px 0;
    text-align: center;
    color: #fff;
   	background: url(../img/intoC.jpg) no-repeat center scroll;
    /*background: url(../img/intoC.jpg) no-repeat bottom center scroll;*/
    -webkit-background-size: cover;
    -moz-background-size: cover;
    background-size: cover;
    -o-background-size: cover;

jag har försökt med de flesta olika lösningar men jag får bar inte till det, det jag vill ha är en övertoning i botten då denna bild ska över tonas till den färgen som kommer under den.

är det någon snäll själv som kan ge mig en färdig lösing till mitt problem eller hinta om hur jag ska få till det jag vill.

dock önskemål är om det skulle gå att få till att övertoningen är 25% från botten och neråt. :)

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

156 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
153 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)