webForumDet fria alternativet

HTML5-videospelare med flera simultant spelande audio-filer?

HTML & CSS

8 svar · 844 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Hej!

Finns det nåt sätt att visa en videofil och spela upp en eller flera audiofiler synkroniserat med html5? Har sökt efter ett script för detta men inte hittat.

Någon som vet någon utvecklare som skulle kunna skapa det annars (mot betalning givetvis)?
Jag tänker mig en enkel videospelare med play/paus/timeline och under en lista med ljudfiler som var och en har en volym-slider.

Tack för tips!

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg

jplayer

Yes, men kan den spela en video och flera ljudfiler samtidigt? Hittar inget om det tyvärr.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Hur exakt måste synkningen vara, dels mellan ljud och video, dels ljudströmmar sinsemellan? Handlar det om musik som spelas i takt?

Det bör inte diffa så mycket mellan dem.

Det jag vill göra är att ha filmen med dialog inbakat (eller undantagsfall som extern ljudfil) samt ett eller flera musikspår. Jag vill kunna justera volymen mellan allt som spelas.

Ibland kan det vara så att jag vill visa olika musikspår till samma bild och dialog och då vore det nice om det gick att byta mellan dem utan att behöva synka med ny videofil varje gång. Alla ljud och videofiler har samma längd.

Vad är möjligt prestandamässigt? En video- och en ljudfil samtidigt kan vara max om det är kämpigt att spela/synka.

I enklaste fallet en videofil med dialog inbakat och ett musikspår till som båda antingen kan mute:as helt var för sig eller justeras med volymkontroller.

I avancerade fallet en videofil med eller utan ljud inbakat och sen 1-4 ljud/musik-filer i en lista nedanför med mute/volymkontroller.

Jag är nästan 100% säker på att jag testat jplayer med flera spelare på samma sida.

Jojoxx skrev:

Jag är nästan 100% säker på att jag testat jplayer med flera spelare på samma sida.

Jo, fast min fråga gäller flera samtidigt spelande filer i synk, inte flera instanser av en spelare.

Google säger:

$("#jquery_jplayer_1").bind($.jPlayer.event.progress, function (event) {
   if (event.jPlayer.status.seekPercent === 100) {
     // loading complete
    } else {
     // Still loading
    }
});

Kolla när båda media-filerna har laddat klart innan du startar dom så bör dom synca ok. Testade lite snabbt och det verkar funka.

Tack, det var ju bra att veta iaf.
Jag är skeptisk till att jag får till det själv så hojta gärna om ni ser en befintlig spelare som kan göra just detta, eller hojta om ni känner någon som kan utveckla en åt mig för duktig peng.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)