webForumDet fria alternativet

Kan man få ett child's z-index att gå över sin parent?

HTML & CSS

1 svar · 516 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Hej hallå!

Jag har en tabell med ett gäng kolumner. När man klickar på en länk i en av kolumnerna så visas en div som en liten toolbox nedanför länken (som hamnar över de andra tr:en). Tbody har en scroll och om man öppnar en av toolbox-divarna längst ner i tabellen så dyker inte toolboxen upp ovanför/utanför tbody-kanten utan pushar tillfälligt utrymme under den sista tr:en och gör så att tbody-scrollen blir längre. Finns det något sätt runt detta, utan att flytta toolboxen utanför td? Den innehåller ett formulär och det blir komplicerat om saker hamnar utanför tabellen.

Toolbox-diven är positionerad absolut, men td har relative för att få den där jag vill. Ett z-index högre än sin parent hjälper inte heller.

Finns det något sätt med jQuery att positionera diven var jag vill på sidan men ändå ha den i td? Jag vet att det är lite ologiskt, men det är det jag vill ;)

Tack för tips!

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

du måste appendar toolboxen utanför overflow elementet och du kan ju få reda på tds offset/position och placera toolboxen på det sättet.

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)