Responsive hemsida med lurig meny

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mahalo
    Medlem
    • 2013-08-16
    • 2

Responsive hemsida med lurig meny

jag har ett litet problem, en kund ville absolut ha denna designen viket betyder att Menyn ska ligga över bilden och när man går in på en ny sida ska pilen följa med och sidan ska vara responsiv så det är det som ställer till det för mig eftersom absolute positionering inte går ihop med responsiv.

tacksam för svar
    Attached Files
    Last edited by mahalo; 2013-08-16, 13:13.
  • Danne V
    Medlem
    • 2006-08-02
    • 7685

Ja du. Klassiskt problem när kund kräver mer än vad man kan eller vad som är tekniskt möjligt.

Nu vet man ju inte hur du löst det i stilmallen. Om du t.ex. testat med procent och relative i stället för absolute.

Men annars handlar det väl mycket om att få kunden att förstå att det är tekniskt omöjligt.
    Med vänlig hälsning från
    Danne
    ------
    Proformica.com Marknadsföring, webbdesign, webbhotell osv, mm..
    Sacred Skin Ny bok om Sak Yant, traditionell, spiritistisk thailändsk tatueringskonst
    Våga Vägra
    FaceBook

Comment

• xtreme
      Medlem
      • 2000-07-02
      • 2151

Ska du ha den menyn även i mobilformat? Den kommer bli väldigt tajt även i responsivt eftersom du kommer få trycka ihop den mycket. Mitt råd är att ha menyn till så liten skärm som möjligt (desktop och ev tablet). När menyn inte längre får plats (mobil) bytar du den till en mer mobilvänlig version.
      http://www.galnanyheter.com/ - Galna nyheter utöver det vanliga

Skaffa Dropbox - Ett självklart val för att synkronisera filer mellan datorerna samt telefonen.

Comment

• mahalo
        Medlem
        • 2013-08-16
        • 2

ja tanken är att när den går över till meny så blir det en vanlig mobil meny typ drop-down, jag tänker absolut inte göra några pilar i mobil varianten det skulle vara en mardröm

ja jag sitter och testar med procent, för hoppas jag får till det på ngt vis, annars får jag göra den absolut i desktop och tablet.

Tack för svar.

Comment

Working...