Vill ha lite tips på vad jag kan göra åt detta problemet...
Menyn på denna hemsidan ser helt okej ut i alla webbläsare förutom IE x(. Vad kan jag göra för att fixa detta på enklast sett?
9 svar · 1 230 visningar · startad av telin
Vill ha lite tips på vad jag kan göra åt detta problemet...
Menyn på denna hemsidan ser helt okej ut i alla webbläsare förutom IE x(. Vad kan jag göra för att fixa detta på enklast sett?
Ändra din doctype till html5 om du skall använda dig av html5 element, du stänger inte vissa av dina element heller
Intressant med en sida som handlar om gjutning, då jag själv under många år jobbat med detta, både pressgjutning, sandgjutning och kokillgjutning mm. i flera olika slags metaller, även plaster.
Har även skapat en del formverktyg för pressgjutning.
Blev dock ganska besviken när man läser er sida under länken "Tillverkningssätt". Vilken bedrövlig svenska.
Har ni ingen som kan svenska och kan korrekturläsa innan ni lägger upp sidan.
Tror inte ni kan få några kunder p. g. av. detta. Sidan verkar inte seriös med sådan svenska.
Trots att jag är ganska insatt i ämnet så var det svårigheter att förstå vissa processer ni beskriver.
Tänkte bara säga att när jag kikade på hemsidan så hamnade kontakt fliken på en ny rad. Vet inte om du har tänkt som det. Men Jag tror inte inte det iallafall.
De har ju inte lanserat sidan utan han vill väll bara ha hjälp med menyn. De kommer säkert fixa svenskan senare. Just nu är det knappt svenska dock..
Vad kan jag göra för att fixa detta på enklast sett?
Anlita ett proffs (som även kan skriva bra svenska), dvs föregå med gott exempel och gör precis som du vill att dina kunder ska göra.
Texten är skickad från "svensktalande" leverantör från Ukraina, därav skicket och ska naturligtvis åtgärdas. Men jag behöver fortfarande hjälp med menyn i IE, som skrivet ovan sista knappen hamnar på en annan rad, vilket inte händer i övriga webbläsare. Och märkte även att skicka knappen i kontaktformuläret försvinner i IE. Lösning?
Och märkte även att skicka knappen i kontaktformuläret försvinner i IE. Lösning?
Den försvinner inte men har inte någon bakgrund. Ta bort detta:
background:none transparent scroll repeat 0% 0%
Ta inte illa upp men hemsidan är en katastrof när det gäller utseende, kod och språk.
Menyn på denna hemsidan ser helt okej ut i alla webbläsare förutom IE
Ändra detta i din style.css.
Öka bredden nedan från 860px till width 870px
#container
{
margin: auto;
width: 860px;
align: center;
font-family: tahoma, sans-serif;
box-shadow: 0 0 10px #333;
-moz-box-shadow: 0 0 10px #333;
-webkit-box-shadow: 0 0 10px #333;
background-color: white;
}
jag har testat detta men då blir det "glip" i firefox, chrome och andra webbläsare