Hej allesammans!
Jag har tagit på mig det ärofyllda uppdrag att göra en hemsida till fadern min, men har dessvärre kört fast rätt så rejält. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.. Skulle uppskattas till tusen
Hemsidan jag gör är en försäljning och informationssida till min fars böcker.
Mitt bekymmer är att uppstår under "köp-fliken". Här ska man välja vilka böcker man önskar, så ska sidan (med ett phpscript) räkna ut den totala kostnaden att betala (samt momsen)
Jag tar in informationen igenom "SpryValidationSelect.css", där man väljer antal exemplar per bok, och skickar vidare informationen till en php-fil.
I php-filen omvandlar jag informationen till det jag önskar ($total,$moms)
Sedan tänkte jag importera detta till det ursprungliga html-dokumentet.
Det jag inte får ihop är hur jag får min sidan att uppdatera denna information omedelbart.
Är detta ens en möjlighet? Ska jag gå tillväga på ett annat sätt?
Jag hoppas ni förstår var jag menar, annars förklarar jag gärna mig yttligare
Mvh,
PaccyD
Jag har tagit på mig det ärofyllda uppdrag att göra en hemsida till fadern min, men har dessvärre kört fast rätt så rejält. Hoppas det finns någon som kan hjälpa mig.. Skulle uppskattas till tusen
Hemsidan jag gör är en försäljning och informationssida till min fars böcker.
Mitt bekymmer är att uppstår under "köp-fliken". Här ska man välja vilka böcker man önskar, så ska sidan (med ett phpscript) räkna ut den totala kostnaden att betala (samt momsen)
Jag tar in informationen igenom "SpryValidationSelect.css", där man väljer antal exemplar per bok, och skickar vidare informationen till en php-fil.
I php-filen omvandlar jag informationen till det jag önskar ($total,$moms)
Sedan tänkte jag importera detta till det ursprungliga html-dokumentet.
Det jag inte får ihop är hur jag får min sidan att uppdatera denna information omedelbart.
Är detta ens en möjlighet? Ska jag gå tillväga på ett annat sätt?
Jag hoppas ni förstår var jag menar, annars förklarar jag gärna mig yttligare
Mvh,
PaccyD
Comment