Hej, jag är ganska ny på html och CSS och har en fråga om hur jag modifierar en vertikal meny som jag har hittat och skulle vilja lägga som meny längst till vänster på en hemsida.
Menyn som jag hittat på Internet är:
http://cssmenumaker.com/menu/blue-and-white-css3-flyout-menu
Denna meny skulle jag vilja modifiera så att underalternativen "flyger ut neråt" istället för "flyga ut åt höger". Hur ska jag göra då?
Mycket tacksam för svar
//Mvh Anna
Skall allt hoppa ner eller du vill att undermenyn skall hamna under? i så fall är det bara att ändra css positionerna på ul listan som renderas (eller ta bort position absolut och se hur bra det fungera), men om den skall "dra" ner menyn så känns det som att du få göra om CSS koden lite, för att få menyn att skapa luft.
Ja, jag testade att ändra positionerna, och det fungerar ju bra.
Men allra helst hade jag velat att det skapades luft neråt för underalternativen när man klickar på ett alternativ. Och den koden borde ju bli lite mer avancerad än den jag har nu, men jag vet inte alls vad det är för kod jag ska skriva för att få den effekten.
Kanske måste jag använda Javascript för detta?
whiteshade skrev:
Kanske måste jag använda Javascript för detta?
beror ju helt och hållet på hur du faktiskt vill ha det, kan du göra ett exempel på hur du vill ha det på en bild?
Tack, jag löste det med ett script!