webForumDet fria alternativet

Kan man certifiera sig i HTML5 och css3?

2 svar · 998 visningar · startad av xtreme

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

För riktiga programmeringsspråk ex C#.NET etc kan man få en certifiering för att bättra på sitt rykte som utvecklare. Finns det något sådant för HTML5 och css3 (länk?) Eller tips på ngt annat inom webbutveckling där ett certifikat kan gynna sig och göra en ännu mer attraktiv på arbetsmarknaden.

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Jag har under mina 15+ år som webbutvecklare, intervjuat mängders mängder och anställt flera gränssnittsutvecklare, men jag har aldrig träffat någon som har haft den typen av certifiering.

Jag vet dock att det ska finns några som man kan göra online, typ. Men imho är ingen av dessa en certifiering som på nått sätt skulle gör personen mer attraktiv.

När det gäller det tekniska kunnande så ser jag personligen mycket mer på kandidatens kvalitet på koden, än om hen har nån fancy certifiering. Koden säger oftast mer om du frågar mig. ;)

onkelborgMedlem sedan juli 2003555 inlägg

Sen kan man ju diskutera värdet av en certifiering; om den kommer ifrån w3schools så lär det inte tyda på att personen ifråga vet vad den håller på med, snarare motsatsen.. :)

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)