Jag kör denna spelare och har fått klagomål på att den inte funkar på en android-lur. Någon som har en och kan bekräfta detta och i bästa fall komma med en lösning på hur man kan få den att funka även med en andråjd?
Med min HTC Desire med Android 2.2 fungerade det i alla fall inte.
Jag har tyvärr inget bra förslag på hur man kan lösa det. Flash funkar ju fint i Android men inte i iFån vad jag har förstått? Man kanske kan ha en flashspelare för de som stöder det, och HTML 5-lösningen för de som inte stöder flash?
Tror de flesta telefonerna (i alla fall vad jag har fått reda på ) så är det bara en ljudfil som gå att spela (för att spara batteri), vet inte hur de har byggt plugin:et men om det är en "fade" mellan låtarna så kommer det bli jobbigt att få igång det.
Tror de flesta telefonerna (i alla fall vad jag har fått reda på ) så är det bara en ljudfil som gå att spela (för att spara batteri), vet inte hur de har byggt plugin:et men om det är en "fade" mellan låtarna så kommer det bli jobbigt att få igång det.
På ifån funkar det precis som i datorns webbläsare för mig. Det är ingen fade mellan, nästa spår börjar bara.
Finns det något sätt med JS eller PHP att kolla om det är en androidlur som surfar så att man kan ge hen det hen vill ha? :)
Du kan kolla $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] i PHP, eller navigator.userAgent i JS. Du bör ju dock vara medveten om att besökaren kan ha manipulerat värdet, men då kanske han/hon får skylla sig själv... :)