webForumDet fria alternativet

HTML5-audio på Android?

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

13 svar · 1 048 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Tjaba!

Jag kör denna spelare och har fått klagomål på att den inte funkar på en android-lur. Någon som har en och kan bekräfta detta och i bästa fall komma med en lösning på hur man kan få den att funka även med en andråjd?

Tack!

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

Med min HTC Desire med Android 2.2 fungerade det i alla fall inte.
Jag har tyvärr inget bra förslag på hur man kan lösa det. Flash funkar ju fint i Android men inte i iFån vad jag har förstått? Man kanske kan ha en flashspelare för de som stöder det, och HTML 5-lösningen för de som inte stöder flash?

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg

Jag kunde starta första låten med min N1 med Android 2.2.6, men byta låt verkar inte funka..kan vara för att nätverket segar iofs..

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Funkar i Opera på Samsung Galaxy S2 med Android 4.

I den inbyggda webbläsaren får jag samma beteende som Choronzon.

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Funkar ej med HTC Desire Android 2.2.2 och WebKit 3.1.

Tack, om man lurar lite på vad felet kan vara då? Inget stöd för HTML5-audio-taggen helt enkelt?

Finns det något sätt med JS eller PHP att kolla om det är en androidlur som surfar så att man kan ge hen det hen vill ha? :)

Såg precis att det finns en uppdaterad version av den. Funkar inte heller gissar jag?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Tror de flesta telefonerna (i alla fall vad jag har fått reda på ) så är det bara en ljudfil som gå att spela (för att spara batteri), vet inte hur de har byggt plugin:et men om det är en "fade" mellan låtarna så kommer det bli jobbigt att få igång det.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

bassebhu skrev:

Såg precis att det finns en uppdaterad version av den. Funkar inte heller gissar jag?

Nepp - inte för mig.

mvh

voigtann1 skrev:

Tror de flesta telefonerna (i alla fall vad jag har fått reda på ) så är det bara en ljudfil som gå att spela (för att spara batteri), vet inte hur de har byggt plugin:et men om det är en "fade" mellan låtarna så kommer det bli jobbigt att få igång det.

På ifån funkar det precis som i datorns webbläsare för mig. Det är ingen fade mellan, nästa spår börjar bara.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Vilket format är ljudet i? Det kan ju vara det som inte stöds i vissa läsare.

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

bassebhu skrev:

Finns det något sätt med JS eller PHP att kolla om det är en androidlur som surfar så att man kan ge hen det hen vill ha? :)

Du kan kolla $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] i PHP, eller navigator.userAgent i JS. Du bör ju dock vara medveten om att besökaren kan ha manipulerat värdet, men då kanske han/hon får skylla sig själv... :)

Offtopic:

bassebhu skrev:

hen

*ryser* :x

Det är både i mp3 och ogg.
Ska kika på dina tips metalboy!

Tack!

Medlem sedan aug. 20011 346 inlägg

Den uppdaterade versionen verkar funka hyfsat i FF för Android..

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)