webForumDet fria alternativet

Hjälp mig någon!

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

9 svar · 1 225 visningar · startad av Millann92

Millann92Medlem sedan dec. 20113 inlägg

Jag blir helt galen snart!!! Har suttit i typ 3 timmar och försökt listat ut hur i helsike man lägger in sånt här snö på hemsidan så det faller ner för skärmen. men saken är den att hur jag än gör så funkar det inte! Så snälla! Kan inte någon vänlig själ där ute ta sig lite tid att typ skriva en "manual för idioter" el nåt? skulle bli så glad om jag kunde få skiten att funka!!!

Tänkte annars om jag skickar stilmallen? eller vad den heter, och att då någon kan lägga in allt rätt och sedan skicka tillbaka det? Går det? Eller är jag helt ute och cyklar nu? ;)
Är faktiskt första gången jag ger mig på något sånt här, så det får duga som ursäkt.. ;)

MacWittyMedlem sedan aug. 2004374 inlägg

Du vet möjligen inte vart någonstans jag ska klistra in det? Har försökt att göra som det står men det funkar inte ..

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Det är inte i din stilmall (css / stylesheet) mall, det är en javascript fil du använder dig av eller lägger in javascripts koden inne i en script-element.

LindströmMedlem sedan jan. 2003821 inlägg

Millann92 skrev:

Jag blir helt galen snart!!! Har suttit i typ 3 timmar och försökt listat ut hur i helsike man lägger in sånt här snö på hemsidan så det faller ner för skärmen. men saken är den att hur jag än gör så funkar det inte! Så snälla! Kan inte någon vänlig själ där ute ta sig lite tid att typ skriva en "manual för idioter" el nåt? skulle bli så glad om jag kunde få skiten att funka!!!

Tänkte annars om jag skickar stilmallen? eller vad den heter, och att då någon kan lägga in allt rätt och sedan skicka tillbaka det? Går det? Eller är jag helt ute och cyklar nu? ;)
Är faktiskt första gången jag ger mig på något sånt här, så det får duga som ursäkt.. ;)

Här har du ett bra exempel på hur du ska göra, och du får javascript för ditt enda mål på köpet.
http://www.rewritables.net/snow.htm

Lycka till.

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Lindström skrev:

Här har du ett bra exempel på hur du ska göra, och du får javascript för ditt enda mål på köpet.
http://www.rewritables.net/snow.htm

Lycka till.

Den funkar i IE men inte i Chrome märkte jag.

b242569Medlem sedan sep. 20051 760 inlägg

Poteta skrev:

I firefox snöar det inte heller så fort man klickar på länken, men i IE8 snöar det.

LindströmMedlem sedan jan. 2003821 inlägg

Poteta skrev:

Aj då. Ja, jag tog bara första bästa som dök upp då jag sökte. La inte ner någon större energi på att testa om det funkade i dom olika webbläsarna.
Men söker man på tex "snow javascript" så får man upp rätt så mycket olika förslag på hur man får snö att falla på hemsidor.

voigtann1 skrev:

Det är inte i din stilmall (css / stylesheet) mall, det är en javascript fil du använder dig av eller lägger in javascripts koden inne i en script-element.

Och hur gör man det då?

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

http://www.peters1.dk/webtools/javascript/sne.php?sprog=sv berättar hur man gör.

146 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c74b5be1
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)