BelenosMedlem sedan mars 201077 inlägg Hej!
Nu har jag rotat runt en del på nätet utan att hitta en lösning på mitt problem och därför frågar jag ”givetvis” er!
Jag ska bygga ett tidredovisningsverktyg och vill därför bygga en tabell med skrivbara celler. Jag gissar på att jag
behöver använda <form> men frågar er först vilket det bästa sättet är för att bygga en matris med skrivbara celler.
Jag ska kunna både skriva in och lagra i databas samt skriva ut från databas till celler, så varje cell bör antagligen
ha ett ID.
Jag har Excel som förebild för detta!
Någon som har ”bästa” lösningen!
berkenMedlem sedan okt. 201187 inlägg Om det inte ingår "njutningen att får skapa" som en tung post så kolla in http://www.anuko.com/content/time_tracker/virtual_appliance/index.htm först.
Jag kanske ska tillägga att jag har ett något komplicerat förhållande till dom tidrapporter med ursprung från någon chefs svärsons ,eller liknande, insats som hemsökt mig under årens lopp. När man sedan får en glad kommentar om att man ska "ha en bra dag" efter inmatningen är det bara mina föräldrars noggranna uppfostran som hindrat mig från att gå till handgripligheter.
/Hasse
BelenosMedlem sedan mars 201077 inlägg Tack för svaret!
Jag vill bygga ett anpassat program där vi som jobbar har kontroll över dess funktioner. Programmet ligger idag i Excel men jag vill att alla ska komma åt det överallt och som sagt att vi kan justera och anpassa efter behov.
Varför inte köra Google Docs? Om det ändå ska se ut/fungera som Excel fast ska gå att nå via nätet fungerar ett Sheet hos dom mycket bra.
BelenosMedlem sedan mars 201077 inlägg Jag vill inte ha det på excell jag utgår från excell. Sen vill jag kunna utväcklar systemet och lagra i databas så att det är lätt att hanteras som statistik!
Finns det någon som har koll på hur man skapar skrivbara celler i html? Något smart?
berkenMedlem sedan okt. 201187 inlägg Timetracker(som jag gav dig länken till) tillåter dig att exportera tid rapporter i bland annat xml och csv format. Ta en koll på det om du bara är ute efter att lösa ett problem..Det finns en demo/prova på länk på deras sida.
Att bara göra skrivbara celler kräver en del knep och knåp med ajax för att få det drägligt och sen kommer frågan du du ska spara resultatet osv.. men visst är det möjligt.
http://plugins.jquery.com/project/sheet är en länk till jquery som har en lösning men kräver en del kunskaper