Har letat och letat men ändå inte förstått mig på det hela med positionering av olika element.
Jag använder css i främsta led för att designa min websida. Vilket jag förstått är ett bra tillvägagångssätt. Men jag får ingen ordning på positioneringen av olika objekt. Jag har kollat runt på webdesignskolan.com och w3schools.com etc. Utan att riktigt förstått mig på förhållanden mellan olika objekt.
T.ex. Jag har angett en bakgrund med vissa preferenser.Sedan har jag angett en container där allt innehåll skall synas är det tänkt. I containern har jag tänkt använda tre spalte där höger och vänster är lika stora 200 px var. och mittenspalten är 500 px.
Anger jag att spalterna skall ha funktionen float får jag spalterna att fungera som de ska, men containern verkar inte ta det som innehåll och ändrar inte sin storlek utefter vad som fylls i spalterna.
- Varför inte?
- Vad skall jag göra i stället så jag får ett någorlunda utseende. De guider jag hittat har inte förklarat varför saker och ting händer, vilket jag behöver för att förstå när jag skall använda det ena eller det andra.
Kan någon hjälpa mig:)
Tack på förhand!