webForumDet fria alternativet

Freeway pro. xhtml eller html samt seo

2 svar · 1 393 visningar · startad av elins

elinsMedlem sedan maj 20111 inlägg

Hej!

Jag är ganska nybörjare på att bygga hemsidor. Eftersom jag inte kan koda så hittade jag programmet freeway pro som jag bestämde mig för att använda. Nu precis i dagarna har jag börjat titta på sökoptimering och kommit till "on page". Det är en massa faktorer som jag inte riktigt förstår men har iaf hittat h1 an i programmet och hoppas klura ut hur jag ska få denna att fungera.

Så är det också detta med html eller xhtml. Eftersom programmet sköter all kodning själv, har jag tänkt rätt då det inte spelar så stor roll vad jag använder mig av? Tänkte använda mig av xhtml traditional eller strict och vill bara förvissa mig om att det inte är dåligt för hemsidan.

Är det någon annan som använder sig av freeway pro och har tips på sökoptimeringsdelen "on page"? Har försökt hittat info. men de flesta svaren måste man kunna använda sig av kodning för att förstå.

Elin :)

doridoriMedlem sedan juni 2006244 inlägg

html eller xhtml, strict eller transitional har ingen betydelse för utseendet eller funktionen.
Aldrig hört talas om freeway pro!

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Eftersom du säger att du är en nybörjare på detta med hemsidor, och kanske att du vill lära dig mer, så skulle jag faktiskt rekommendera XHTML Strict när du kodar. :)

Varför? Främst för att den är just lite mer strict (eller sträng) mot hur du kodar, validerar man regelbundet så lär man sig fort vad som är rätt och vad som är fel och vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Och i motsats till vad doridori säger om (citat:) "strict eller transitional har ingen betydelse för utseendet eller funktionen" - så vill jag påstå det precis motsatta. Det är stor skillnad på vad som bara fungerar i Strict och inte fungerar i Transitional rent utseendemässigt, dock har det ingen betydelse ur SEO synpunkt. :)

Kör på XHTML Strict och lycka till! :bire

261 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
131 ms — hämta forumlista (db)
126 ms — hämta statistik (db)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)