webForumDet fria alternativet

Konstig "Submit knapp" som inte ska vara där

HTML & CSS

5 svar · 1 514 visningar · startad av Matsakii

Medlem sedan mars 2005265 inlägg
Frågan#1

På en av mina sidor http://www.ayianapa.eu så kommer en extra "Submit" knapp längst upp på sidan och jag hittar inte felet?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

den finns innte på #formLoginForm utöver att din sida inte validera 46 fel och att din sida inte börjar med en doctype.

<div style='position: absolute; left: -200; top: 0;'><input type='submit'></div>

du måste ange ett mått på dina left, top om det inte är 0.

Medlem sedan sep. 201046 inlägg

Använd INTE tabeller för att strukturera upp din design. Du kladdar bara ner din HTML onödigt mycket. Så gjorde man på 90-talet då webbläsarna inte hade en enad kod-standard och tabeller var den närmaste likheten man kunde komma mellan webbläsarna. (Använder du WYSIWYG med tabeller i Dreamveaver?). Med detta ser din design väldigt 90-tal ut med alla dessa 'boxarna' och mycket annat dylikt.

Att lära sig använda <div> och använda en separat css fil for designen är enkelt. Finns otroligt många guider på det på nätet och därmed kommer fler utvecklare kommer ta dig seriöst om du frågar en sak på ett forum. Nu när det finns en mycket bättre kod-standard för design osv. bland webbläsarna, låt oss då använda den.^^

För övrigt; jag testade din omröstning på sidan längre ner, jag fiuck upp ett php-fel (Warning: Cannot modify header information - headers already sent)..

Well,, nästan rätt. Sidan är byggd 2002 så därav tabellerna och en massa skräpkod :) Just nu försöker jag bara uppdatera information och fixa små skönhetsfel. Sedan ska den göras om från grunden med ny design och kod.

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

oh my god .. är det samma som gamla ayianapa.nu?
Var tvungen testa om jag fortfarande var reggad, vilket jag inte var.
Men en snabb sökning visade att jag fortfarande hade post-topp-platsen. Stört. Jag hade inget liv då! :D

Hahaha gamla jofa, dig kommer jag ihåg :) Saknar killar som dig,, hehe Nu bygger vi som sagt om sajten med språkstöd och en massa nya avdelningar osv.

Du är välkommen som medlem igen :)

245 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
117 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)