QuidMedlem sedan juni 20004 270 inlägg
Jag försöker lära mig mer om HTML5 och CSS3, då ramlade jag över ett projekt som heter HTML5 Boilerplate, en startmall för HTML5 skapad för att stödja det mesta.
Någon annan som har stött på den, eller någon insatt som kan uttala sig om det är bra grejer eller inte?
voigtann1Medlem sedan juni 20018 810 inlägg
Är inte mycket HTML5 matrial i den än, jag gillar den kör den på mina projekt.
doridoriMedlem sedan juni 2006338 inlägg
Intressant!
Har inte sett den innan men det ser ut som bra grejer.
Sen är väl frågan om det är värt att offra KB för att ha med allt material i det där paketet, men det verkar ju vara en bra utgångspunkt sålänge man anpassar och bantar ner vad man tar med för varje projekt.
bassebhuMedlem sedan nov. 20014 028 inlägg
Jag använde den först, men tyckte att jag fick plocka bort så mycket fördefinerat hela tiden så jag slutade. Nu inser jag att jag i min egna boilerplate har lagt tillbaka så mycket att jag typ är där hans version är :D
Modernizr eller liknande är väl det bästa med kalaset. Att i css:en kunna styra saker om man har tillgång till t.ex. javascript eller inte.
Jag är inte fullt lika förtjust i hot pink dock ;)
Paul Irish förklarar en del kring HTML 5 Boilerplate:
http://www.youtube.com/watch?v=qyM37XKkmKQ
Quid skrev:
Paul Irish förklarar en del kring HTML 5 Boilerplate:
http://www.youtube.com/watch?v=qyM37XKkmKQ
Fanns ju redan på boilerplate sidan ;)
voigtann1 skrev:
Fanns ju redan på boilerplate sidan ;)
Skäll inte på mig :(
Quid skrev:
Skäll inte på mig :(
Gör jag inte, är en bra video som inte skadar att visa :)
doridoriMedlem sedan juni 2006338 inlägg
Har nu testat HTML5 Boilerplate och gillar det skarpt. Det här med templates och standardrutiner är ju annars något man kan lägga ner väldigt mycket tid och tanke på.
Den löser dock inte alla problem med kompatibilitet i IE6, vilket gör att den missar sin plats på topp 10 världens underverk-listan.