stephan skrev:
Det verkar funka om jag slänger in allt i en enda stor css-fil. Är det någon känd begränsing i IE att den inte klara att importera många css-filer?
Egentligen har jag bara en css-fil som länkas in i html-dokumentet, men den i sin tur importerar de anda med @import först i den filen. Jag spekulerade om det är nåt med @import som gjorde att IE inte funkade och importerade var för sig explicit i html-filen.
Jag vill verkligen undvika att lägga all CSS i samma fil. Den blir i så fall dryga 1200 rader nu och känns inte som ett bra sätt att ordna sin css.
Du behöver ju inte ha allt i samma css-fil, dock kan du försöka dela upp dem med med någon annan sorts logik.
Ex. dela upp dem i tre stycken:
spar-sida.css
spar-widget.css
spar-genrell.css
Det är bättre att ha en stor eller åtminstone ett fåtal lite mindre filer än att ha jättemånga små. Der ger minskade laddningstid med få stora än måånga små (vi slipper göra många vändor till servern för att hämta filerna).
Sedan kan du minifiera dem, så blir det färre rader, dvs, en css-style per rad eller vad jag skall kalla det.
Följande:
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .alderAlder .gwt-TextBox {
width: 3em;
margin-right: 1em;
}
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .relationAlder .gwt-TextBox {
width: 3em;
margin-right: 1em;
}
Detta blir då:
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .alderAlder .gwt-TextBox { width: 3em;margin-right: 1em;}
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .relationAlder .gwt-TextBox {width: 3em;margin-right: 1em;}
rader som:
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .alderAlder {
width: 600px;
}
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .fodelsetid {
width: 600px;
}
kan skrivas som:
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .alderAlder,
.spar-widget-Urvalsparametrar .alder .fodelsetid { width: 600px; }
I och med att det är inget som skiljer dem åt, och därmed behöver du inte skilja dem åt i ytterligare ett eget block.
Detta ger ytterliggare lite mindre laddningstid och gör det kanske lättare att underhålla i slutändan.
:)