Hejsan! Har sökt på forumet men har inte hittat någon hjälp och sitter just nu me ca. 20-30 websidor uppe för att försöka lösa mitt problem utan att lyckas..
Jag har precis börjat med html/css igen efter ett års uppehåll och jag håller på att göra en hemsida anpassad för Iphone. Enklast för mig är att skapa det mesta innehållet som en bild.. sen kom jag på att jag behövde lägga text, radio knappar och liknande uppe på bilden och då kom jag in på att lägga bilden som en bakgrund med ett sepparat stylesheet.
Varav nu så kommer det ingen bild när jag går in på sidan..
Att tillägga är väl att både mitt html.doc och stylesheet.css är validerat och grönt.
Kollar du .html dokumentet som ligger i Loggade gamla doc så ser du hur jag vill ha det! Ser knasigt ut i en webläsare men surfar man in på den genom en Iphone så hamnar bilden perfekt i displayen storleksvis.
Nu är den rätt, fick lov o radera mappen och ladda upp den på nytt.. Krångligt program vi använder oss av här på min högskola.. Nu ska det vara rätt om du kollar en gång till = )
Hur sparar men en .txt till .css på datorn? På servern är det enkelt att ändra men på datorn ser jag ju inte avslutningen utan dokumentet heter ju bara bakgrund_style.css (txt syns inte)
Nu fungerar det btw! = )
*Tackar och bockar* för den halvtimme du lagt ner på mig =D
Hur sparar men en .txt till .css på datorn? På servern är det enkelt att ändra men på datorn ser jag ju inte avslutningen utan dokumentet heter ju bara bakgrund_style.css (txt syns inte)
Haha komiskt nog använder jag notepad++ men bara för mina .html.. Tänkte inte på att man kunde skriva sina .css där också haha! Jag var rätt trött och förvirrad efter alla sidor jag gått igenom!
Självklart ska jag det = )
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e