Du kan ju lägga in ännu en CSS klass:
<a disabled="disabled" Class="SubMenuActive disabled">Länk</a>
15 svar · 2 439 visningar · startad av silfver
Länken ser ut så här:
<a disabled="disabled" Class="SubMenuActive">Länk</a>
Länken är "disabled" för att man inte ska kunna klicka på den. Men hur tusan kan jag styla en disablad länk i IE8? Den har ju en klass på sig, men jag får ändå inte ändra färg på den.
Kan man med css ta bort klickfunktionen på en länk?
Css:
.SubMenuActive {color: #000; background: #fff; font-weight: bold; border-bottom-color: transparent;}
Men i SubMenuActive så sätts ju färgen. Borde inte det räcka?
Vad jag vet så har väl inte ett a-element attributet disabled eller har jag fel?
Vad jag vet så har väl inte ett a-element attributet disabled eller har jag fel?
Du har rätt. Men det är en IE-specifik grej med .net tyvärr. Och då sätts disabled på en link button.
Vad är det som inte fungera?
Funkar inte..
"disabled" funkar väl bara på input-element som radio-buttons, textfält, checkboxes osv. Inte på andra element. Har jag för mig i alla fall...
"disabled" funkar väl bara på input-element som radio-buttons, textfält, checkboxes osv. Inte på andra element. Har jag för mig i alla fall...
IE har något undantag tror jag...
Då du använder link button så är siten förmodligen beroende av javascript. En lösning är att du tar bort disable-attributet med javascript.
mv icaaq
Då du använder link button så är siten förmodligen beroende av javascript. En lösning är att du tar bort disable-attributet med javascript.
mv icaaq
Men om jag tar bort disable-attributet så blir ju länken klickbar. :)
Om du använder jquery
$("a[disable]").removeAttr("disable").click(function(e){
e.preventDefault();
});
Typ...
Men om jag tar bort disable-attributet så blir ju länken klickbar. :)
Inte om den inte har någon href, vilket jag inte ser att den har :)
/sac