webForumDet fria alternativet

Här e man igen!..

3 svar · 1 186 visningar · startad av kushncookies

kushncookiesMedlem sedan jan. 20112 inlägg

yoo..
Tyvärr har ingen svarat på min post innan(men 105 har checkat den iaf), uppskattar alla svar ni har som kan hjälpa mig för det problemet som beskrivs!

Nu till ett mer "rookie" problem..

Börjar med att kopiera den biten i min kod jag har problem med, för att sedan beskriva vart eran hjälp kommer in..

"kod-bit:"

<form name="input" action="homeen.html" method="post"    
      style="margin-left:750px;text-align:left;font-family:ubuntu;color:black;font-size:15px;" action=" ">

E-mail<br /><input type="text" name="e-mail" /><br />
  Password<br /><input type="password" name="password" /><br />
  <input type="submit" value="Login" /><br />

</form>...

Ni proffs fattar säkert direkt vad detta handlar om, vilket är fält för att skriva in email och sen password för att sedan logga in..
Sättet jag vill ha det på är att "fälten" står horisontellt men "Email/Password" delen vertikalt, ett bra exempel på hur det ser ut är facebooks login..

någon som kan hjälpa?
tack på förhand! /kushncookies

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

OffTopic: Skriv bättre rubriker så slipper du få en massa visningar och få svar...

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Förstår inte riktigt vad det är du ska ha vertikalt.
Men man brukar ofta lägga formuläret i en div och wrappa textboxarna med en label.

aronMedlem sedan mars 2004485 inlägg

Om du kollar på Facebook så ser du ju att dom använder en tabell, eftersom det inte är "tabelldata" tycker dom flesta att det är lite fel att göra så.

Det är ju alltid bättre om man fixar det med CSS, det är ju det det är till för.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)