Hej på er
Vill först varna er för att jag är oerhört dålig på det här med websidor. Dvs html, FTP, Flash osv är ett helt nytt språk för mig. Hoppas dock någon orkar ta sig tid och kanske hjälpa mig i rätt riktning även om det är mycket text.
Har idag ett konto på binero. Genom deras sitebuilder, kan till och med jag komma igång. Bara positivt att säga om dem. Däremot så vill jag lägga till ett galleri/album. Håller på en del med glas/keramik osv som jag vill kunna publicera.
De har ju en enkel modul för galleri användning, men denna är relativt simpel så till vida att jag inte kan lägga till text i bilderna och när man klickar på varje bild så öppnas de i ett nytt fönster osv. Att lägga till bild efter bild manuellt blir inte heller snyggt och är tidskrävande.
Hittade ju en hel del album på nätet som det skulle vara så enkelt att lägga upp men jag får inte det att funkar.
Skapade ngt album i XML, men jag måste ha flash för att få det att funka.
Testade att klistra in någon html kod från ett program men då hände inget.
Testade ett program som heter Jalbum och lyckades ladda upp det till FTP:n på mitt konto, men hur gör jag sen?
http://jalbum.net/browse/user/album/859280/
Ovan länk är väl ngt jag hade tänkt mig.
Tips, idéer eller är jag ett hopplöst fall och bör sätta mig och lära mig grunderna i html först?
Tack ni som läst allt.
Mvh
Winnie