Hej!
Jag sitter och jobbar med ett skolprojekt och har valt att göra en design som kanske inte är helt enkel att koda. Menyn ligger till vänster men knapparna kommer inte att ligga rakt under varann utan längs en svängd båge som fungerar som avgränsare mellan meny och innehåll.
Mina idéer är som följer:
1, Göra en rad rektangulära genomskinliga fyrkanter som ska fungera som behållare, sen placera mina knappar som jag vill inuti dessa. Sist ange klickbar region genom x och y-värden (så att inte hela den genomskinliga rutan blir klickbar utan endast knappen/ikonen).
2. Göra en enda stor genomskinlig bild i PS, vars högra sida är böjd längs bågen, sen placera knapparna efter böjningen.
3. Sköta all placering av knapparna i menyn genom att göra en container-div och sen massa små-div'ar vari knapparna läggs och positioneras inuti dem mha margin.
Grejen är att jag vill kunna ha hover-effekt på menyknapparna. Vet därför inte om de två första alternativen är hållbara, är ganska ny på css.
Nån som kan tipsa mig om hur jag bör gå tillväga?
Jag kan posta screenshot på webbsidan om det behövs, men är ny på forumet så jag vet inte riktigt hur jag gör det än (behöver jag lägga upp det på annan plats först och sen posta länk dit..?)
Jag kan posta screenshot på webbsidan om det behövs, men är ny på forumet så jag vet inte riktigt hur jag gör det än (behöver jag lägga upp det på annan plats först och sen posta länk dit..?)
Nepp det behövs inte, du har lite utrymme på wF som räcker till det mesta.
När du postar kolla under Tilläggsalternativ (nedanför där man skriver in text), där hittar du bland annat en knapp för att hantera bifogade filer.
Hej
Vad menas med css-sprites? inte hört det innan. Nu förstår jag. Hade också börjat på det sättet som rhdf och sedan blir det mer lärorikt för dig själv när du har listat hur du skall göra.