Jag är helt färsk på det här med webdesign, håller för stunden på att lära mig genom att bygga en enkel hemsida åt en god väns förening.
Just för stunden håller jag på att laborera med att bygga med hjälp av wordpress - tänkte det kunde vara en bra grej att öva på att få enklare html-stycken att fungera med ett färdigt CMS, så man kan få se interaktivt vad som händer - och har redan sprungit på ett litet problem.
Jag vill ha en sida med några nedladdningslänkar till diverse pdf-dokument. Den enklaste varianten jag vet för det är att helt enkelt göra en blank sida i wordpress och sen skriva in
<a href="http://www.domännamn.se/public_html/dokument/filnamn">Titel som visas på sidan</a> i html-redigeraren.
Och visst, själva länken dyker upp som den ska, men det verkar som om jag skriver sökvägen fel, för allt jag får när man klickar på den är en gammal hederlig 404. Så ja, det jag mest undrar över är hur i helsike det är meningen att man ska skriva sökvägen? Har prövat ett antal olika varianter, men det tycks inte göra någon nytta. Lite assistans från någon som vet bättre vore toppen!